הדרך לקארמה טובה על-פי דיפאק צ'ופרה

על פי סופר הרוחניות והרופא האלטרנטיבי דיפאק צ'ופרה, המילה "קארמה" חדרה לשיח המערבי אך היא לעתים נדירות מובנית כהלכה. פירוש המילה "קארמה" בסנסקריט הוא פשוט "פעולה", אבל המשמעות המורכבת והמלאה שלה היא של "פעולה בעלת השלכות". על פי צ'ופרה, הרעיון שעומד מאחורי משמעות המילה הוא שלכל פעולה שלנו יש תוצאה שמחושבת על פי מעין מאזן קוסמי שמאזן כל דבר בטבע. התוצאות של מעשינו אינן אקראיות, והן יכולות לקדם או לעקב את הצמיחה שלנו. "קארמה טובה" היא כזו שמקדמת צמיחה רוחנית ואילו "קארמה רעה" היא כזו שמעכבת אותה.

הרעיון הוא לא רק שכל דבר קורה מסיבה כלשהי, אלא גם שכל דבר משפיע על המאזן הרוחני שלנו בעולם שבתורו קובע את הדפוס שלנו בתוכו. "קארמה טובה" היא כזו שבה הפעולות שלנו תורמות לטוב אצלנו ובעולם ועל כן גם מציבות אותנו על נתיב ודפוס של צמיחה.

קארמה טובה במונחי ימינו

צ'ופרה מסביר כי קשה לתרגם את המושג של "קארמה" למונחים מערביים משום שהיא נשענת על מונחים בודהיסטיים דתיים כמו גלגול נשמות. עם זאת, ניתן לתרגם את המחשבה מאחורי החיפוש אחר קארמה טובה גם למונחים פסיכולוגיים דתיים (שיכולים להיות קרובים למשל לתחום של פסיכולוגיה חיובית). חשיבה כזו יכולה לעסוק בדפוסים חוזרים בחיינו, נטיות מילדות, הרגלים טובים ורעים, חסימות בחיים שלנו ועוד. כל אלו הם מונחים שמוכרים על ידי הפסיכולוגיה, אך לדברי צ'ופרה הזווית הייחודית של מושג הקארמה הוא כיצד כל אלו משתלבים על מנת לקדם צמיחה. השאלה העומדת לפתחנו תמיד היא האם הבחירות שלנו נעשות באופן מודע בכדי להפוך את מחר לטוב יותר?

הכל מתחיל במודעות עצמית

התחנה הראשונה בדרך לקארמה טובה היא עצם המודעות למושג. ברגע שאנחנו חושבים שלכל מעשה שלנו יש משמעות לעולם ולנו אנחנו כבר הופכים להיות זהירים ומחושבים יותר, ומסוגלים לבחירה בטוב. מתוך כך אנחנו גם נעשים מודעים לדפוס, קבעונות, טעויות חוזרות ונקודות חולשה שלנו, ומסוגלים לעבוד כדי להתגבר עליהן. עוד לפני שעשינו בחירה טובה אחת, הקארמה הטובה כבר מתחילה להגיע ברגע שאנחנו מתכווננים אליה. לפי צ'ופרה, עצם המחויבות לצמיחה וגדילה דרך טיפוח קארמה טובה היא עצמה המפתח להשגתה.

מקורות ולקריאה נוספת: האתר של דיפאק צ'ופרה

אולי יעניין אותך גם:

מהי קארמה? 12 החוקים של הקארמה

לא רק ביצ': ציטוטים על קארמה

האושר הוא הצטברות הטוב: ציטוטים יפים של בודהה

האם האימפריאליזם עדיין איתנו?

אחר שגרם סבל רב במשך מאות שנים משנה האימפריאליזם את האופן בו הוא פועל אך לא בהכרח נעלם מהעולם שאותו הוא ממשיך לעצב

עוד דברים מעניינים: