סיכום מאמר: המדיה החדשה ודמוקרטיה\ דמיאן טמביני

New media and democracy

DAMIAN TAMBINI

במאמרו בודק טמביני אם אפשר ליצור קהילה אמיתית של גולשי רשת שתהווה מקבילה אותנטית לחיים בעיר רגילה. פיתוח זה שנקרא גם civic יקל, לטענת טמביני, את שילובם הדמוקרטי ואת המעורבות של הנמענים ככוח כנגד בעלי ההון ששולטים גם על האינטרנט עצמו (גוגל ושות'). זו תהייה רשת אזרחית- כשמה כן היא- שתתקיים על פי העקרונות של חברה מתוקנת אמיתית.

מדוע הרעיון עדיין בחיתוליו ולא מתקדם? – סיבה אחת היא הגישה האוניברסאלית שעדיין לא מאומצת על ידי רוב אנשי העולם ומשאירה אותם "תקועים" בביתם מול המחשב ללא הבנה שהם יכולים באמצעותו, גם לשנות סדרי חיים. סיבה נוספת היא שהרשת הניסיונית לא נותנת מספיק מוטיבציה לאנשים להשתתף בה.  אולי צריך לנסות גישה כללית יותר ולא רק מקומית קהילתית?

השאלונים והסקרים המתבצעים ברשת וגם הטוקבקים, שמראים לנו כאילו אנחנו אנשים בחברה דמוקראטית וירטואלית ושיש לנו זכויות שוות כמו לכל גולש אחר, לא מאפשרים לדעת טמביני לחשוב כך כיוון שהאמצעים האלו הם נשלטים בידי בעלי הון וכוח ולא נגישים ופתוחים לכל. (לפעמים צריך לשלם או לתת מייל בשביל להיכנס לחברות כאלו). בשביל לגרום למעורבות פעילה באמת של התושבים- ויצירת חברת אינטרנט דמוקרטית אמיתית- יש לערב את השלטונות האמיתיים של ערים ומדינות ביצירה עצמה. בניסיונות כמו למשל בסנטה מוניקה בארה"ב ניכר שלשלטונות אין משאבים כלכליים או רצון אחר להיות מעורבים בפרויקט שכזה- ואולי לא משם תבוא הישועה.

אולי דווקא הרצון של אנשים להיות חלק מקהילה גלובלית- יוכל לשכנע אותם להיות חלק מקהילה כללית דמוקרטית.

מהמחשב לרשת

היסטוריה של אמצעי התקשורת

סיכום מאמרים בתקשורת

ללמוד טוב יותר:

לקבל השראה:

להפעיל את הראש:

להשתפר: