למה מיחזור לא יציל את כדור-הארץ (אבל זה לא אומר שצריך להפסיק)

לוקחים את כל הבקבוקים והקרטונים למיחזורית? מפרידים פסולת אורגנית? עושים יצירה עם הילדים משקיות ואריזות נייר? כל הכבוד! אבל זה ממש לא מספיק כדי להפחית את ההשפעה השלילית שלכם על הסביבה, ובחלק מהמקרים יכול אפילו לעשות את ההפך.

הסיבות לכך שמיחזור הוא חשוב ידועות, אך החסרונות שלו כוללות את העובדה שלא את כל המוצרים שאנו צורכים ניתן למחזר, ושהנזק שנגרם מהייצור, שינוע, צריכה, שינוע שני וייצור מחודש שלהם הוא עדיין מאוד משמעותי. כלומר, אחרי שזרקתם את בקבוק הפלסטיק המשומש שלכם לסל המיחזור הוא יוצא למסע במשאיות וטרקטורים, נשטף בהמון מים וחומרים כימיים ולבסוף מושקעת המון אנרגיה מזהמת בהפיכתו למשהו חדש והסעתו ליעדו החדש. לא בדיוק הצלה גדולה לסביבה.

ויש למעשה עוד סכנה לא מודעת במיחזור שנעוצה בדיוק בעובדה שאתם מרגישים טוב עם עצמכם ו"בסדר" אחרי שמיחזרתם. במילים אחרות, העיסוק במיחזור ככלי להגנה על הסביבה ומניעת משבר האקלים מטיל את האחריות הן לבעיה והן לפיתרון עליכם, עלינו, על יחידים ומשפחות. בפועל הגורמים המסוכנים ביותר לכדור הארץ כיום הם כמובן הרגלי הצריכה שלנו אך גם פועלם של תאגידים ומדינות שאם לא ישנו מדרכם אז גם מיליון בקבוקים שתמחזרו לא יעזרו. ההתמקדות במיחזור מסיטה את תשומת הלב מהבעיה האמיתית ומהפיתרונות האמיתיים.

אז מה כן אפשר לעשות? בתור התחלה להבין כי חשוב מלמחזר זה להפחית את הצריכה, ושיותר טוב לשתות כוס מים מהברז מאשר לקנות בקבוק פלסטיק ואז להשליך אותו, אפילו אם זה למיחזור. הפחתה של רכישת מוצרי צריכה (קצת פחות זמן בעלי-אקספרס, שם כל קנייה שלכם היא אולי זולה לכם אבל יקרה לסביבה), העדפת מזון של בה באריזות פלסטיק (כלל שגם תורם לבריאות) והעדפת מוצרים יד-שנייה כל אימת שזה אפשרי הם כולם צעדים משמעותיים יותר להגנה על הסביבה מאשר מיחזור.

מעבר לזה יש עוד הרבה דברים שאפשר לעשות, ועליהם תוכלו לקרוא במאמר ? דברים שכל אחד יכול לעשות החל ברגע זה כדי למנוע את משבר האקלים.

 

עוד באותו עניין:

7 דרכים להפחית אכילת בשר (בלי צמחונות)

מה יקרה אם כל הקרח בעולם ימס?

קריאת השכמה (מהטלפון החדש שאתם לא צריכים)

אריסטו על הדבר הכי טוב שיש

מה מניע את הפעולות שלנו, למה אנחנו שואפים לדברים טובים ומהו הטוב הגבוה ביותר שאליו ניתן לשאוף. אריסטו על מה שחשוב בחיים

עוד דברים מעניינים:

יהדות ותרבות המחלוקת

האם האמונה של היהדות באמת אחת היא האמונה שכדי להגיע אליה צריך לעמת בין אמיתות מנוגדות? על תרבות של מחלוקת מאברהם אבינו עד חכמי ימינו