10 ציטוטים יפים מאוד של הרב ג'ונתן זקס

הרב ג'ונתן זקס ז"ל, לשעבר רבה הראשי של בריטניה, היה אחד מהקולות היהודים הבולטים בעולם בעשורים האחרונים עם מסרים אודות אחווה וסובלנות בין דתית ומשמעותה של אמונה דתית בימינו. קולו הגיע למיליונים, גם מחוץ לעולם היהודי, וכאן אספנו לכם כמה ממיטב הציטוטים של מי שהיה אחד הרבנים החשובים והידועים ביותר בעולם במאה ה-21.

פנה מקום בחיים שלך לדברים החשובים, למשפחה ולחברים, אהבה ונדיבות, כיף ושמחה. בלי זה, תשרף באמצע הקריירה ותתהה לאן נעלמו חייך.

הטכנולוגיה נותנת לנו כוח, אך היא אינה יכולה ואינה יכולה לומר לנו כיצד להשתמש בכוח זה. בזכות הטכנולוגיה אנו יכולים לתקשר באופן מיידי ברחבי העולם, אך זה עדיין לא עוזר לנו לדעת מה לומר.

כדי להגן על מדינה אתה צריך צבא, אבל כדי להגן על תרבות אתה צריך חינוך.

 (קראו על הקשר בין מלחמה לסולידריות)

סליחת האל מאפשרת לנו להיות כנים עם עצמנו. אנו מכירים בחסרונותינו, מודים בכישלונותינו ומתחננים לאלוהים לחסד.

אירופה גוססת. זו אחת האמיתות הבלתי ניתנות לביטוי של זמננו. אנו עוברים את המקבילה המוסרית של שינויי אקלים ואף אחד לא מדבר על זה.

האם אוכל לזהות את דמותו של אלוהים במי שאינו בצלמי, ושפתו, אמונתו, האידיאלים הם שונים משלי?  אם אני לא יכול, עשיתי את אלוהים בצלמי במקום לאפשר לו לחדש בי את שלו.

כלכלת השוק טובה מאוד ביצירת עושר אך אינה מושלמת כלל לגבי חלוקת עושר 

 (ראו האם היד הנעלמה באמת עובדת?)

ניתן להסכים על שלום סביב שולחן הוועידה, אך אלא אם כן הוא צומח בלבבות ובמוחות רגילים, הוא לא נמשך, הוא אפילו לא יכול להתחיל 

חופש אמיתי מחייב שלטון חוק וצדק, ומערכת משפט שבה זכויותיהם של חלקן אינן מובטחות בשלילת זכויות לאחרים.

(קראו עוד ציטוטים על זכויות אדם)

אלוהים נתן לנו אמונות רבות אך רק עולם אחד להתקיים בו. שעבודתך תעזור לכולנו להוקיר את המשותף שלנו ולהרגיש מוגדלת על ידי השונות שלנו. 

הרב ג'ונתן זקס

מתוך: אוסף ציטוטים מעוררי השראה

עוד ציטוטים יפים:

גדולי האמונה: 8 ציטוטים יפים על בני אדם והיכולת שלהם להאמין

9 ציטוטים יפים של של רבי נחמן מברסלב

מקום טוב למצוא או לאבד את עצמך: 10 ציטוטים יפים על המדבר