מה הקשר בין עלות החתונה לסיכוי להתגרש?

חולמים על חתונה גדולה ומנצנצת עם המון המון מוזמנים? אולי כדאי להביא בחשבון שסטטיסטית זה מעלה את הסיכויים שלכם להתגרש.

שני חוקרים בשם אנדרו פרנסיס-טאן והוגו מילון ראיינו 3,000 זוגות ובדקו את הקשר בין הוצאות על החתונה (טקס, טבעת, בגדים וכיו"ב) לבין איכות ומשך הנישואים. במאמר שפרסמו ב-2014 בשם "יהלומים הם לנצח ומעשיות אחרות" הם טוענים כי מצאו יחס הפוך בין כמה שאתה מוציאים על החתונה לסיכויים של הנישואים להצליח. במילים אחרות, מה שהם גילו זה שככל שאתם מוציאים יותר על החתונה כך הסיכויים שלכם להתגרש גבוהים יותר.

ניתן כמובן לטעון כי המעמדות הגבוהים נוטים גם להוציא יותר על אירועים וגם להתגרש (כי הרי גירושין הם עסק מאוד יקר שלא כל אחד או אחת יכולים להרשות לעצמם), אבל פרנסיס-טאן ומילון מודעים לאפשרות הזו, משכללים אותה בנתונים שלהם וטוענים כי עדיין יש התאמה בין מפלס ה-"שופוני" של הטקס לבין סיכויי ההשרדות של הזוג.

השניים גילו נתון נוסף מעניין שמשפיע על שיעור הגירושים והוא עד כמה המראה החיצוני של בן\בת הזוג היו מרכיב בהחלטה להתחתן. ככל שאנשים נטו להתחתן עם מישהו בגלל המראה החיצוני שלו כך הם מיהרו גם להתגרש ממנו. ולמעשה הממצאים של המחקר אודות מי שמתמקד במראה החיצוני של הטקס ומי שמתמקד במראה החיצוני של האדם מספרים את אותו סיפור.

לבסוף, אם ממש חשוב לכם בכל זאת להוציא הרבה כסף על החתונה, שני החוקרים גילו כי זוגות שיצאו לירח דבש מושקע וארוך הצליחו בנישואים שלהם הרבה יותר מזוגות שויתרו עליו.

 

אולי יעניין אותך גם:

למה אנחנו מתחתנים?

סארטר והקונפליקט בין אהבה וחירות

 

מה היה לקרל מרקס נגד הזכות לקניין?

"הזכות לקניין היא הזכות ליהנות מנכסיו ולהתנהל עימם באופן שרירותי וללא כל התחשבות באנשים אחרים, באופן נפרד מהחברה, זוהי הזכות לאנוכיות"

עוד דברים מעניינים: