11 דרכים שאולי לא חשבת עליהן לחסוך בהוצאות

יש שתי דרכים שמובילות לרווחה כלכלית: האחת היא להרוויח יותר והשנייה היא להוציא פחות. הדרך הראשונה לא תמיד אפשרית ולפעמים כרוכה במחירים שאנחנו לא רוצים לשלם. הדרך השנייה גם היא לא פשוטה, אבל לפעמים היא יכולה להעשות בדרכים שגם ישפיעו לטובה על איכות החיים שלכם בתחומים אחרים, הנה 11 עצות שכמעט כל אחד יכול ליישם ממש עכשיו ולהוציא פחות:

 

1. התקינו חוסם פרסומות

תוסף פשוט לדפדפן שלכם, כמו למשל זה, ינקה לכם מהמסך הרבה פתויים לא נחוצים וגורמים שמנסים להוציא מכם כסף, וזה אפילו חוסם את הפרסומות ביוטיוב!. קחו בחשבון שאתרים טובים רבים לצערנו נאלצים להתרפנס מפרסומות ובלעדיהן הן פשוט לא יהיו, כך שבאתרים שאתם מעריכים וחפצים ביקרם נטרלו את חוסם הפרסומות או כמו במקרה שלנו פשוט תרמו.

 

2. אל תכנסו לקניונים

למי לא קרה שהוא נכנס לקניון כדי לקנות דבר אחד ויצא משם עם הרבה דברים שהוא בכלל לא תכנן לקנות? קניונים הם שיטה מתוחכמת ביותר לגרום לאנשים להוציא כסף מבלי להתכוון: חווית השפע, השלטים מכל עבר, תחושת חוסר ההתמצאות, כולם נועדו לגרום לכם לפתוח את הארנק כמה שיותר. הפתרון: פשוט לא ללכת לקניונים ולהעדיף חנויות רגילות או אינטרנטיות, ככה תקנו אך ורק את מה שהתכוונתם.

 

3. אל תקנו במבצעים

מה ששמעתם. חשקה נפשכם בחטיף שוקולד שעולה 7 ש"ח והמבצע מציע לכם 3 ב-15, לא תקחו? לא! כי אם הסכמתם למבצע מה שיוצא הוא רק ששילמתם יותר מכפול ואכלתם פי שלוש ממה שהתכוונתם, ואתם עכשיו גם עניים יותר וגם שמנים יותר, כלומר פראיירים. זה עניין אחר אם יש משהו שאתם באמת צריכים ואתם ממתינים בסבלנות עד שהוא יהיה במבצע, שכן אז כל הכבוד לכם, אבל אם קניתם משהו רק בגלל שהוא במבצע, נפלתם בפח.

 

4. עבדו בעבודה שמספקת אתכם ומשאירה לכם זמן עם המשפחה

גם אם זה אומר שאתם מרוויחים בה פחות. מחקרים טוענים שאנשים שמוצאים סיפוק ומשמעות במה שהם עושים הם אנשים שנוטים פחות "לפצות" את עצמם בקניות, חופשות וכדומה. במילים אחרות, למי שאוהב את העבודה שלו פחות אכפת באיזה אוטו הוא מגיע אליה. מחקרים גם מראים כי עבודות שמאפשרות להורים יותר זמן בבית למעשה מורידות את רמת הצריכה המשפחתית.

 

5. טפחו מודעות אקולוגית

ישנו מתאם בין אורח חיים מודע סביבתית לבין אורח חיים חסכוני כלכלית, ויש קרבה גדולה בין הניסיון לצמצם את טביעת הרגל האקולוגית שלכם לבין צמצום רמת ההוצאה. מיעוט בצריכת מוצרים ארוזים, מחזור, חסכון במשאבים מתכלים, צמצום צריכת בשר, מעבר לתחבורה ציבורית וצמצום טיסות הם כולם סעיפים שיעזרו לכם לשמור גם על הכסף שלכם וגם על כדור הארץ שלנו.

 

6. קראו ספרים

כן, להניח את המחשב או את הטלפון ברגע זה ולהרים ספר. בכך לא רק תורידו לאפס את החשיפה שלכם לפרסומות אלא גם תעשירו את עולמכם הפנימי, את הידע והדמיון שלכם כך שלא תזדקקו למה שיש לפרסומות לדחוף לכם.

 

7. עשו ספורט

חלק מהסיבה שאנחנו קונים דברים היא שעצם מעשה הקנייה גורם לנו להרגיש טוב. את אותה תחושה טובה וערך עצמי גבוה אנחנו יכולים לקבל גם מבלי לגהץ את כרטיס האשראי בריצה טובה בחוץ או שחייה בים. רק שימו לב, כי יש כאלו בזמננו שנוטים לשכוח ולהשכיח, שיש עדיין דרכים להזיז היטב את הגוף שלא כרוכות במנויים של אלפי שקלים, בגדים מפונפנים ונעליים יקרות, והלב עדיין יכול להגיע לדופק גבוה גם בלי שעון מתוחכם שימדוד אותו.

 

8. שימו לב לסביבה החברתית שלכם

האנשים סביבכם מסתכלים דבר ראשון על מה אתם לובשים? מדברים כל היום על מסעדות ונסיעות לחו"ל? חושבים שהכסף שלהם מגדיר אותם? אז אולי אתם נמצאים בסביבה שלא מתאימה למה שאתם מחפשים.

 

9. התחברו לקהילה

שאלתם את עצמכם פעם איך חרדים שמרוויחים כל כך מעט מצליחים לגדל כל כך הרבה ילדים? התשובה היא הקהילה. החיים בקהילה מועילים לנו באינספור דרכים שאחת מהן היא הכלכלית. החיים הנחיים ברמה כזו או אחרת של שיתוף עם מעגלים רחבים מאפשרת לנו לקבל מהם שירותים ועזרה שאחרת היינו צריכים לשלם עליהם או יכולת לשתף פעולה ולייעל את התנהלות משקי הבית השונים. החיים בקהילה והערבות ההדדית שכלולה בהם מאפשרים לנו גם להתנהל עם תחושת בטחון גבוהה יותר בהחלטות שלנו.

 

10. תרמו לאחרים

כן, עד כמה שזה מפתיע ואולי נוגד את המטרה של להשאיר את הכסף שלכם אצלכם. נתינה לאדם אחר שמצבו פחות טוב משלנו או למטרה שהיא יותר גדולה מאיתנו היא פעולה שעוזרת לנו לקבל פרופורציות, להעריך את מה שיש לנו, לא להתבלבל לגבי סדרי עדיפויות ולפנק את עו"ש הקארמה שלנו. מומלץ כדרך קבע.

 

11. צאו לטבע

כי הוא תמיד שם בחינם להזכיר לנו מה באמת חשוב.

 

עוד דברים שאולי יעניינו אותך וישפרו לך במשהו את החיים:

לחיות עד הסוף: מיהו "האדם המתפקד במלואו"?

הדרך אל האושר על פי אריסטו והרמב"ם

איך שינתה הטלביזיה את הפוליטיקה לטובתם של פוליטקיאים נאים?

מבוא קצר למחשבה של חנה ארנדט

מבוא קצר להגותה של חנה ארנדט עם ביוגרפיה, קישורים למאמרים, ציטוטים וסקירה של ספרי חנה ארנדט כמו "יסודות הטוטליטריות" ו"אייכמן בירושלים"

עוד דברים מעניינים: