עולמות האצילות, הבריאה, היצירה והעשייה

מתחת לספירת מלכות אנו מוצאים סדרה של עולמות המתרחקים מהאלוהות.

  1. עולם האצילות הוא עולם אלוהי הוא האלוהות בהתגלמותה, היא מערכת הספירות, כוחות האצילות מאוחדים בעצם בשורשם, הם האלוהה בהופעתו האקטיבית.

העולמות הבאים – בריאה, יצירה ועשייה הם לא אלוהיים.

  1. עולם הבריאה הוא עולם ההיכלות. המקובלים ספגו את יורדי המרכבות ובעלי ההיכלות מהמיסטיקה היהודית ותיארו את עולם הבריאה, העליונות בעולם הלא אלוהי, כהיכלות. כל היכל הוא אחד מ-7 הספירות התחתונות. 7 הספירות התחתונות הן אלה שחל בהם גילוי מובהק ולכן אלה מופיעות בעולם הבריאה וחלות בהיכלותיו, ההיכלות הן גם אמצעי ביטוי וגם כלי פעולה בידי הספירות האלה.
  2. עולם היצירה הוא עולם של מלאכים, עולם של ישויות רוחניות. במלאכים אין גוף גשמי ולכן מדובר בעולם רוחני, אבל זה עולם לא אלוהי, עולם שיש בו אחיזה מסוימת לרעה.
  3. עולם העשייה, כמדרגה התחתונה, הוא מכלול הקוסמוס שאנחנו מהווים את הקומה התחתונה שלו. במסגרת העשייה נכללת מה שהאסטרו-פיזיקה יודעת על העולם כולו. מדובר בעולם שאין לנו אפשרות להשיג בו דבר, הוא עולם נמוך, גשמי שככל שהוא מתגבש במדרגותיו, כמו כל עולם מאלה גם הוא ערוך במדרגות, הולך ונעשה גשמי וגס יותר ויותר.

 

חזרה אל: מבוא לקבלה

יהדות ותרבות המחלוקת

האם האמונה של היהדות באמת אחת היא האמונה שכדי להגיע אליה צריך לעמת בין אמיתות מנוגדות? על תרבות של מחלוקת מאברהם אבינו עד חכמי ימינו

ללמוד טוב יותר:

לקבל השראה:

להפעיל את הראש:

להשתפר: