מדריך בניית אתרים בחינם: גוגל סייטס – ניווט

אחד הדברים החשובים ביותר בכל אתר אינטרנט הוא הנושא של ניווט באתר. קלות ונגישות הניווט הם אחד הגורמים החשובים ביותר בחווית הגלישה של המבקר באתר שלכם ועל כן חשוב מאוד לבנות מערכת קישור פנימית בתוך האתר שתהיה נוחה ויעילה ותביא את המבקר באתר למקומות שאליהם אתם רוצים שהוא יגיע וכמובן שלא יתסכל אותו.

ניווט באתר גוגל סייטס שלכם ובעצם בכל אתר אינטרנט מתבצע באופן עקרוני בשלוש דרכים. דרך אחת של ניווט באתר היא החיפוש וכאן גוגל מספקים לכם מנוע חיפוש בילט-אין באתר ואין כל כך צורך להתעסק אם זה אלא אם כן אתם מסיבה כלשהי רוצים להוריד את אופציית החיפוש באתר שלכם.

דרך נוספת של ניווט היא דרך תפריט צידי או עילי. העריכה של התפריט היא דרך "נהל אתר"\ "פריסת האתר" שם בסרגל הצד אתם צריכים לבחור ב"הוסף פריט של סרגל צידי" ושם לבחור באופציה של ניווט. ברגע שהתווסף לסרגל הצידי (או העילי) שלכם אפליקציה של ניווט זה הזמן לערוך אותה ("ערוך") ולהכניס לשם את כל הדפים באתר שלכם שאליהם אתם רוצים שתהיה גישה נוחה וקלה. עמודים כאלו יכולים להיות נושאים שונים שבהם עוסק האתר או עמודים קבועים כמו "אודות", "צור קשר" וכו'. תוכלו לבחור את הסדר שבו יופיעו הפריטים וכדאי גם כאן להקדיש מעט מחשבה לנושא ולקבוע את סדר הפריטים בסרגל הניווט לפי החשיבות שלהם או לפי כל היגיון מארגן אחר.

הדרך השלישית של התנהלות באתר היא דרך קישורים בין דפים. כאשר אתם עורכים דף בגוגל סייטס יש לכם אופציה להוסיף קישור אל עמוד בתוך או מחוץ לאתר שלכם. לעיתים יהיו עמודים באתר שאותם לא תרצו לקשר מתוך הסרגל הראשי אלא רק מתוך עמודים אחרים. לא משנה מה הדרך שבה מגיעים אל דף מסוים, חשוב תמיד שעמוד כלשהו, בין אם העמוד הראשי, הסרגל או עמוד אחר יקשרו אל הדף הזה כי אחרת אף אחד לעולם לא יכול להגיע אליו ולראות אותו.

כאשר אתם עובדים על בניית מערך הניווט של האתר שלכם נסו תמיד לחשוב על הגולש ועל החוויה שלו בהתנהלות בתוך האתר שלכם. עמודים שחשובים לכם כדאי לשים בסרגל הניווט או לקשר אליהם מהעמוד הראשי של האתר. עמודים פחות חשובים יכולים לזכות לקישורים מדפים משנה אחרים וכך אתם בונים מעין היררכיה שמכתיבה את אופן השיטוט באתר שלכם. בניית קישורים איכותיים, רבים ומסודרים לא רק משפיע על החוויה של הגולש באתר שלכם אלא גם על הנושא של קידום אתרים שכן דף שיש אליו קישורים רבים (פנימיים אך בעיקר חיצוניים) הוא דף שיזכה לדירוג גבוה במנועי החיפוש וכדאי תמיד לתת את הדעת לנושא של קידום אתרים, שהוא חשוב גם במקרה של בניית אתרים בחינם, עוד במהלך הבנייה הראשונית של האתר.

בניית אתר בחינם בגוגל סייטס

בניית אתר בחינם בגוגל סייטס: התחלה

בניית אתר בחינם בגוגל סייטס: הממשק

בניית אתר בחינם בגוגל סייטס: עיצוב

בניית אתר בחינם בגוגל סייטס: ניווט

מדריך בניית אתרים בחינם

עוד דברים מעניינים:

יהדות ותרבות המחלוקת

האם האמונה של היהדות באמת אחת היא האמונה שכדי להגיע אליה צריך לעמת בין אמיתות מנוגדות? על תרבות של מחלוקת מאברהם אבינו עד חכמי ימינו