היום בהיסטוריה: הלוויתה של הנסיכה דיאנה (6.9.1997)

ה-6 בספטמבר, 1997:

ליידי דיאנה ספנסר התחתנה עם הנסיך צ'ארלס, יורש העצר של הכס המלכותי הבריטי, ב-29 ביולי 1981 כאשר הייתה רק בת 20. כמו שקורה לא פעם עם נסיכות, הדמות שלה מיד שבתה את ליבם של שוכני האי הבריטי ואת תשומת הלב של העולם כולו. יפה, כריזמטית ועם חוש טוב ליחסי ציבור, הנסיכה דיאנה הפכה בשיאה לאישה הידועה והמצולמת ביותר בעולם. דיאנה ידעה להיות הנסיכה מהחלומות, ואחרי שמילאה את תפקידה והעמידה שני צאצאים, וויליאם והארי, הכל נראה כאילו הוא בדרך לחיים של אושר ועושר עד עצם היום הזה.

לרוע המזל, לא לקח זמן רב בטרם אגדת הילדים תהפוך לדרמה טרגית. הרומן המתמשך מהצד של הנסיך צ'אלרס עם קמילה פארקר בולס הוביל את דיאנה למחשבה שגם היא צריכה לרעות בשדות זרים. הצהובונים גם דאגו להפיץ שמועות על אכזריות מצידה של דיאנה כלפי צ'ארלס שמצידו הגיב בנטייה לחוסר יציבות נפשית. כך או כך, השניים חתמו על הגט באוגוסט 1996 לאחר 15 שנות נישואים.

אחרי הגירושים דיאנה הייתה נחושה להמשיך לחיות את החלום ולהמשיך בפרויקטים ההומניטריים שהפכו אותה לנסיכה כל כך אהובה. אולם תוכניותיה באו לקיצן בשעות שלפנות בוקר ה-31 באוגוסט, 1997 במנהרת "פונט דל'אלמה" בפריז. יחד עימה נהרג בתאונת הדרכים מי שהיה חברה (אולי מאהבה) של דיאנה, דודי אל-פיאד וכן הנהג הנרי פול שמאוחר יותר התברר שנהג תחת השפעת אלכוהול.

בבוקרו של יום ספטמבר בהיר בלונדון עמדו כמיליון איש (על פי ההערכות) לצידי הדרכים, בזמן שמיליונים רבים אחרים בכל העולם יושבים מול מסכי הטלביזיה, על מנת לחזות בארונה של הליידי דיאנה, עטוף בדגל המלכותי ומלווה בשמונת אנשי המשמר הוולשי (ארץ מוצאה של דיאנה), עושה את דרכו אל כנסיית ווסטמיניסטר.

כאשר תהלוכת הלוויה הגיעה בסופו של דבר אל הכנסייה, ארונה של דיאנה הוכנס אל האולם העתיק המלא בבני מלוכה וסלבריטאים שתאספו על מנת לחלוק כבוד אחרון לאישה המפורסמת ביותר בעולם.

הטקס ארך קצת יותר משעה. ראש ממשלת אנגליה טוני בלייר נשא דברים, יחד עם שתי אחיותיה הגדולות של הנסיכה. אחיה הצעיר של דיאנה, ארל ספנסר, נשא הספד ששיבח את אחותו על כל עבודת הצדקה שלה תוך כדי האשמת המשפחה המלכותית בהעדר רגשות, מה שאולי לא מצא יותר מידי חן בעיני סבתא שלו, המלכה.

אלטון ג'ון, חבר קרוב של דיאנה, התבקש לכתוב מחדש את מילות השיר "Candle in the Wind", שנכתב במקור לזכרה של מרילין מונרו, ולהפוך אותו למחווה לדיאנה. אלטון ג'ון שר את המילים "היי שלום שושנת אנגליה" בטקס בעיניים דומעות. בעקבות הלוויה מכירות השיר "Candle in the Wind"  הרקיעו שחקים עם כמעט 8 מיליון עותקים ב-1997 בלבד, שיא המכירות של סינגל בשנה אחת והסינגל השני הכי נמכר בכל הזמנים.

לאחר טקס האשכבה, דיאנה הובלה אל אלת'ורפ, בית משפחתה בנורת'המפטונשייר, כדי לבוא למנוחת עולם. קבורתה, בניגוד לרוב הדברים האחרים בחייה, הייתה פרטית ובנוכחתם רק של אימה, אחיה, בניה, בעלה לשעבר, חבר ואנשי כמורה.

אלטון ג'ון בלווית דיאנה

הנסיכה דיאנה קבורה על אי קטן באחזות אלת'ורפ. אליה מוביל שביל שלאורכו 36 עצי אלון, אחד לכל אחת משנות חייה הקצרות של הנסיכה מהחלומות.

עוד דברים מעניינים: