9 ציטוטים יפים של הרב קוק

הרב קוק הוא לא רק אחד מההוגים הדתיים החשובים ביהדות של המאה ה-20, וככל הנראה ההוגה הדתי החשוב ביותר לציונות, הוא גם יוצר מוכשר ורב השראה שיצר טקטסטים מרהיבים בשפה העברית. לפניכם מבחר מציטוטיו ומהטובים שבמשפטי הרב קוק על אמונה, תפילה, חינוך, נתינה ועל אהבה :

קוק אור

"כל הגדרה של אלוהים מביאה לידי כפירה. ההגדרה של אלוהים היא מעין פסל רוחני. כל התכונות שאנחנו מייחסים לאלוהים הן נכונות, רק כאשר אנחנו זוכרים, שאלו הם רק ניצוצות שמתגלים מתוך האור העליון שאינו יכול להתגלות"

 

"ככל שהאדם יותר גדול, יותר מסתתרת נשמתו, וצריך יותר לחפש את עצמו, להרבות בהתבודדות, בהתעמקות ובהשתחררות הדעה, עד שסוף סוף תתגלה אליו נשמתו"

 קוק 1

"מי שיש לו נשמה של יוצר מוכרח להיות יוצר רעיונות ומחשבות, אי אפשר לו להסגר בתלמודו השטחי לבד. כי שלהבת הנשמה עולה היא מאליה, ואי אפשר לעצור אותה ממהלכה".

 

"דורנו הוא דור נפלא, דור שכולו תמהון. קשה מאוד למצוא לו דוגמא בכל דברי ימינו. הוא מורכב מהפכים שונים, חושך ואור משמשים בו בעירבוביה. הוא שפל וירוד, אך גם רם ונישא, הוא כולו חייב, וגם כולו זכאי. אנחנו חייבים לעמוד על אופיו למען נוכל לצאת לעזרתו… הבה נכין לו את הדרך, נראה לו את מבוא העיר… נודיע לו שימצא מה שהוא מבקש, דווקא בגבול ישראל…"

קוק 2

"גדולה היא אהבתי לכל היצורים, לכל המציאות. חלילה לי להכניס בלבבי גם זיק קטן של משטמה, של שנאת הבריות. הנני מרגיש במלוא קרבי את אהבתי הגדולה לכל הבריות, וביותר מזה לבני אדם, ובמידה יותר עליונה לבני ישראל, ובכמה מעלות בקודש ליראי ה', לשומרי תורה ומצווה, וקל וחומר לתלמידי חכמים. איני חפץ בפחיתת הכבוד של שום אדם. אני רוצה שהכל יתעלו, הכל יתכבדו, יתרוממו ויתפארו…"

.קוק 3

עוד 6 ציטוטים מעוררי השראה של הרב קוק

לקריאה נוספת על הרב קוק

מתוך: מאגר ציטוטים מעוררי השראה

עוד ציטוטים ומשפטים יפים:

גדולי האמונה: 8 ציטוטים יפים על בני אדם והיכולת שלהם להאמין

9 ציטוטים יפים של של רבי נחמן מברסלב

10 ציטוטים מיוחדים על בית

עוד משפטים וציטוטים מחכימים, מעמיקים ומעוררי לב מפי אישים גדולים או בנושאים חשובים מחכים לכם במאגר הציטוטים הגדול שלנו!