אוסף סיפורי זן יפים

בדומה למסורות רוחניות אחרות (ובהן היהדות כמובן), גם עולם הזן-בודהיזם עושה שימוש בסיפורים ומשלים קצרים ורבי עוצמה על מנת להעביר רעיונות מורכבים בצורה שהיא לפעמים טובה וחזקה יותר מניסוחים עיוניים מפולפלים. לסיפורים, יודעים חכמי הזן, יש כוח מיוחד להכנס אל הלב ואל הראש בדרך ששום מדיום אחר לא יכול. 禪-ouyangבעולם הזן בודהיזם קיימים אלפי סיפורי זן, וכאן קיבצנו ונמשיך לקבץ לכם כמה מהיפים שבהם.

הקריאה בסיפורי זן הוא לא פשוטה. לעיתים המשל ברור בקריאה ראשונה אך במקרים רבים הסיפורים מגלים לנו את המשמעות שלהם רק בקריאה שנייה ושלישית, אם בכלל. תמיד, הסיפורים מבקשים מאיתנו לקחת חלק פעיל בלמידה, לעבוד על מנת "לחלץ" מהם את המשמעות והמסר החבוי בהם. לפעמים אלו אנחנו שצריכים לייצר את המשמעות ולפעמים המשמעות הזו יכולה להתפתח ככל שנחשוב יותר ויותר על הסיפור.

סיפורי זן הם גם דרך נהדרת ללמד ילדים כמו גם מבוגרים, דרך לתת עצה שהיא לא מפורשת אלא על דרך המשל. כל הורה, מורה, מנהל וסתם כל אחד מאיתנו יכול להרוויח רבות אם יהיו לו באמתחתו כמה סיפורי זן לשלוף בדיוק ברגע הנכון, בין אם כדי להעניק אותו לאדם אחר ובין אם להעניק אותו לעצמו.

 

רשימת סיפורי זן

הכוס המלאה – סיפור זן על ענווה ולמידה

הצד השני של הנהר – סיפור זן על המקום שבו אנחנו נמצאים.

גם זה יעבור – סיפור זן על התמודדות עם הדברים הרעים והטובים בחיים

איפה אני האמיתי שלי? – סיפור זן על חיפוש וגילוי

לסחוב אישה – סיפור זן על מה שאנחנו סוחבים איתנו

להשחיז את המסור – סיפור זן על הכלים שעימם אנחנו עובדים בחיים

כוחו של "אולי" – סיפור זן על המפגש שלנו עם הגורל

העיוורים והפיל – סיפור זן על הדרך להבין את אלוהים

להציל כוכבי ים – סיפור זן על ההשפעה שלנו על העולם

 

אולי יעניין אותך גם:

עוד דברים מעניינים: