בגרות בספרות חורף 2015 תשע"ה – סיכומים ומיקוד

שימו לב! עמוד זה אינו מעודכן, עברו ל:סיכומים מעודכנים לבגרות בספרות בשנה"ל הנוכחית

לפניכם מאגר של סיכומים בספרות המותאמים לבחינת הבגרות בספרות במועד חורף 2015 תשע"ה. הסיכומים מבוססים על מיקוד חומר הלימוד כפי שהתפרסם באינטרנט על ידי מפמ"ר ספרות במשרד החינוך. הסיכומים בספרות ערוכים על פי נושאי הלימוד ופרקי הבחינה ובהתאם לתוכנית הלימודים בספרות לתיכונים. בכל אחד מעמודי הנושאים תמצאו קישורים לסיכומים של היצירות השונות הנלמדות לקראת בחינת הבגרות בספרות במועד חורף 2015 תשע"ה. חשוב לציין כי תוכנית הלימודים בספרות כוללת מספר גדול מאוד של יצירות הנלמדות על פי בחירת המורים ועל כן מאגרי הסיכומים שלנו כאן לא כוללים את כל היצירות, אך אלו הרווחות ביותר על פי רוב נכללות. לרשימה מלאה של הסיכומים בספרות תוכלו לפנות אל מאגר הסיכומים בספרות שלנו או במאגר המלא של סיכומים בספרות. למיקודים נוספים של בחינת הבגרות בספרות וכן בחינות בגרות אחרות תוכלו לפנות אל עמוד סיכומי מיקוד לבגרות. משאבים נוספים תוכלו למצוא בעמוד המרכזי אודות בגרות כאן באתר או במאגר ההסיכומים לתיכון ולבגרות. חשוב לציין כי חומר הלימוד לקראת הבגרות בספרות בחורף 2015 הוא זהה לחומר הלימוד של הבגרות בספרות קיץ 2014.

סיכומים בספרות

פרק השירה

החומר של בחינת הבגרות בספרות במועד חורף 2015 תשע"ה כולל 16 שירים שונים: 4 שירים מתוך פרק הלימוד של שירת ימי הביניים, 4 שירים של חיים נחמן ביאליק, 4 שירים מן המחצית הראשונה של המאה ה-20 וכן 4 שירים מהמחצית השנייה של המאה ה-20. על מנת לראות את כל סיכומי השירים פנו את עמוד פרק השירה באתר או לעמוד שירים לבגרות בספרות קיץ 2014 המתאים גם למועד חורף 2015.

סיפור קצר

פרק הסיפור הקצר בבחינת הבגרות בספרות במועד חורף 2015 כולל 6 סיפורים קצרים: שני סיפורים של ש”י עגנון, סיפור עברי מהמחצית הראשונה והשנייה של המאה ה-20 ובנוסף שני סיפורים מתורגמים. את סיכומי החומר של הסיפורים הקצרים ורשימת יצירות תוכלו למצוא בעמוד סיפור הקצר במאגר הסיכומים שלנו או בעמוד סיפור קצר לבגרות בספרות קיץ 2014.

רומן ונובלה

תוכנית הלימודים לבגרות בספרות כוללת לפחות רומן מתורגם אחד ורומן עברי אחד, או לחילופין רומן אחד ונובלה אחת מתוך רשימת משרד החינוך. כאן באתר תוכלו למצוא סיכומים של הספרים והנובלות הבאות:

חצוצרה בואדי – סמי מיכאל, הזקן והים \ ארנסט המינגווי, קאטרינה / אהרון אפלפלד,  התפסן בשדה השיפון \ סלינג’ר,  כל החיים לפניו – אמיל אז’אר, קופסה שחורה \ עמוס עוז

 

דרמה

פרק הדרמה בבגרות בספרות במועד חורף 2015 כולל מחזה קלאסי (טרגדיה יוונית או של שייקספיר) אחד וכן מחזה מודרני. כאן תוכלו למצוא את הסיכומים הבאים:

ביבר הזכוכית-טנסי וויליאמס, אנטיגונה \ סופוקלס, אדיפוס המלך,  רכוש נטוש \ שולמית לפידחפץ \ חנוך לוין.

 

ספרי קריאה

לקראת בחינת הבגרות בספרות במועד חורף 2015 יש להכיר 3 ספרי קריאה מתוך הרשימה של משרד החינוך.

חשוב: השימוש בסיכומים בספרות הינו על אחריות הלומד בלבד! מטרתנו היא לסייע אך המידע כאן אינו מהווה תחליף למידע וחומר הלימוד הנמסרים על ידי מרכזי מקצוע הספרות בבתי הספר.

עוד דברים מעניינים: