מושגים במנהל עסקים: השקעה – הגדרה

מושגים במנהל עסקים:  השקעה – הגדרה

הגדרה זו של המונח השקעה היא חלק ממאגר המושגים והמונחים במנהל עסקים וכן חלק ממאגר הסיכומים במנהל עסקים באתר, סיכום הקורס דיני תאגידים. השימוש בהגדרות הינו למטרות אקדמיות בלבד.

השקעה – Investment

  1. השקעה היא צבירה של הון חדש, פיסי או אנושי. ניצול משאבים פיננסיים לא לשם צריכה שוטפת אלא לרכישת נכסים המיועדים ליצירת נכסים נוספים. כל המוצרים שמשתמשות הפירמות אל כחומרי גלם בתהליך הייצור, אלא לצורך הגדלת נכסים, מכונות, מבנים, מכשירים – מלאי של מוצר סופי, מלאי של ח"ג. הגדלת מלאי ההון במשק מרחיבה אפשרויות הייצור שלו, דבר המהווה צמיחה כלכלית. ההשקעה כוללת את כל ההוצאות הממשלה במסגרת תקציב הפיתוח של משקי הבית, שאינם נכללים במסגרת התצרוכת הפרטית – בניה למגורים. ההשקעה במהותה ויתור מרצון על מקורות בטווח הקצר וציפייה לרווחים בעתיד, שיפצו את המשקיע על הוויתור הראשוני ועל הסיכון הכרוך בו. השקעה היא הוצאת כספים בהווה במטרה לקצור פירות בעתיד. ההשקעה היא מושג יסוד הרואים בו את הסיבה להיווצרותם של כל נושאי הריבית, ההון ונ"ע.
  2. מבחינת הפרט, השקעה היא שימוש בכספים לרכישת נכסים מתוך ציפייה לתמורה בצורת תשואה, בין אם ההשקעה מלווה בניהול ובין אם לאו. ההשקעה מתייחסת לרכישת עסק שיופעל ע"י הרוכש ורכישת מניות של חברה המופעלת בידי אחרים, או כהחלפה של הוצאה – רכישת דירה במקום שכירתה.
  3. השקעה היא רכישת נכסים כדי להבטיח הכנסה או חיסכון בהוצאה, כשדרגת הסיכון מוגבלת ככל האפשר. השקעה שונה מספקולציה הכוללת נטילה של סיכון מהותי ביודעין, בהנחה שיש סיכוי לרווח מהותי.

חמש תיאוריות מנהיגות קלאסיות

חמש תיאוריות קלאסיות שמנסות להסביר מהי מנהיגות ומה הופך אדם למנהיג. האם מנהיגות היא תכונה מיוחדת, הקשר מסוים, תלות או עניין של כוח?

האם האימפריאליזם עדיין איתנו?

אחר שגרם סבל רב במשך מאות שנים משנה האימפריאליזם את האופן בו הוא פועל אך לא בהכרח נעלם מהעולם שאותו הוא ממשיך לעצב

עוד דברים מעניינים: