לימודי פילוסופיה – המקום להתחיל

בשביל ללמוד פילוסופיה בסופו של דבר לא צריך הרבה, ראש פתוח, קצת זמן פנוי, איזה ספר טוב ואולי אדם מעניין לדבר איתו בשביל להפליג במחשבות על מהות העולם והחיים. מאידך, עולם הפילוסופיה הוא עולם עצום ומלא בזרמים והוגים וכך לימודי פילוסופיה יכולים להיות פרויקט של חיים שלמים.

כאן באתר טקסטולוגיה אנחנו מציעים לכם את האפשרות של לימודי פילוסופיה בחינם דרך מאגר עצום של מקורות וסיכומים בנושאי פילוסופיה מעולם האקדמיה אך לא רק. אמנם מדובר בלימודי פילוסופיה בעיקר דרך קריאה ודרך מקורות משניים אך כמות החומר הנמצאת באתר מאפשר לכל מי שרוצה בכך לקבל גישה אל אינספור רעיונות, מחשבות, זרמים והוגים מתחומי הפילוסופיה השונים לכל אורך ההיסטוריה. היתרון של לימוד הפילוסופיה באתר הוא באופן ארגון החומר. בכל נושא או קורס ראשי (קישורים להלן) המוצעים כאן חינם תוכלו למצוא רשימת נושאים ומאמרים הנכללים בו. בכל אחד מעמודי הסיכום תוכלו למצוא קישורים אל נושאים נוספים רלוונטים, מה שמאפשר לימוד "זורם" ואינטואיטיבי שממלא בכל פעם פער אחר של ידע לפי העניין של הלומד.

 

אז איך לומדים פילוסופיה  דרך שימוש במאגר המשאבים שלנו?

בתור התחלה פנו אל מאגר הסיכומים בפילוסופיה שלנו שם תמצאו ריכוז של כל הקורסים והתכנים בפילוסופיה המופיעים באתר. כדי לעשות לעצמם סדר ולהכיר קצת שמות אפשר בשלב השני לפנות את רשימת הפילוסופים החשובים באתר כדי להכיר קצת שמות גדולים מעולם הפילוסופיה. כדי לעשות לעצמכם סדר ניתן להציץ במאמר קצר אודות תולדות הפילוסופיה מראשיתה ועד ימינו אנו.

את המסע בנבכי לימודי הפילוסופיה אפשר להתחיל עם המקום שבו הכל התחיל  – הפילוסופיה היוונית  שמציע הכרות עם ראשית המחשבה הפילוסופית ודמויות חשובות של הפילוסופיה כמו סוקרטסאפלטון ואריסטו.

את המסע בעולם הפילוסופיה מומלץ להמשיך עם הקורס אודות הפילוסופיה של העת החדשה שמציגה את התחדשותה של הפילוסופיה המערבית החל מראשית העת החדשה עם הוגים כמו רנה דקארט , שפינוזה או עמנואל קאנט.

לאחר שרכשנו את יסודות החשיבה הפילוסופית ניתן לפנות אל קורסים יותר מבוססי נושא כמו למשל פילוסופיה של המוסר, פילוסופיה של המדע או פילוסופיה פוליטית. מאידך ניתן להמשיך את לימודי הפילוסופיה שלכם בסדר כרונולוגי-תקופתי עם קורסים אודות פילוסופיה אנליטית או פילוסופיה קונטיננטלית, שני הזרמים המרכזיים של הפילוסופיה במאה ה-20.

למעשה לימודי הפילוסופיה המוצעים כאן אינם "חינם", אלא דורשים מאמץ, התמדה ומחויבות. אך מי שיתמסר לנושא יוכל ללמוד את מיטב הרעיונות של הפילוסופיה לדורותיה דרך מאגר הסיכומים הגדול שיש לנו באתר. למידע נוסף ניתן לקרוא את המאמר אודות  לימודי פילוסופיה כאן באתר או לפנות אל עמוד לימודי מדעי הרוח שלנו כאן באתר.

 

לכתבות, סדרות ומשאבים ללימודי פילוסופיה ראו:

נח לא לבד: סיפור המבול בתרבויות שונות

מה אפשר ללמוד מקיומם של גרסאות שונות לסיפור המבול בתרבויות שונות? האם השכיחות של מיתוס המבול מלמדת על אירוע קדום או על משהו על התרבות שלנו?

עוד דברים מעניינים: