סיכומים לתיכון ולבגרות – סיכום חומרי לימוד

מאגר הסיכומים של אתר טקסטולוגיה מכיל למעלה מ-1,000 עמודי סיכום של חומר לבגרות בנושאי תנ"ך, ספרות, היסטוריה, אזרחות, מחשבת ישראל ופסיכולוגיה. בכל אחד מנושאי הסיכום תמצאו מערך מקושר פנימית של סיכומים המכסים את כל או לפחות מרבית חומר הלימוד לבחינת הבגרות בכל מקצוע ומקצוע.

כל אחד מעמודי הסיכומים בנוי על עמוד מרכזי שבו קישורים לנושאים מרכזיים של כל חומר לימוד (פירוט להלן). היתרון של מבנה הסיכומים כאן באתר (להבדיל משיטה מסורתית של "מגילה") הוא של קישורים בין עמודי סיכום. כך למשל, אם אני קורא סיכום על מלחמת העולם השנייה מתוך מערך הסיכומים בהיסטוריה אני יכול למצוא בתוכו קישורים לנושאים קשורים כמו למשל גרמניה הנאצית או השואה. באופן כזה ניתן לעשות שימוש יעיל בסיכומים ולבצע למידה מקבילה ואיכותית במקום שינון של טקסט אחד ארוך. בנוסף, לקראת מועדן של בחינות הבגרות השונות אנו נפרסם באתר סיכומים על פי המיקוד של החומר בכל בחינה.

מקצועות וסיכומים באתר

במאגר הסיכומים שלנו כאן באתר תוכלו למצוא אסופות של עמודי סיכום בנושאים הבאים:

סיכומים בתנ"ך

מאגר הסיכומים בתנ"ך באתר כולל למעלה מ-500 עמודי סיכום בנושאים שונים הנכללים בבחינת הבגרות בתנ"ך. בין הנושאים הנכללים בעמוד הסיכומים בתנ"ך: מלכים ונביאים, עלילות הראשית, סיפורי האבות, חורבן, גלות וגאולה, חוק וחברה במקרא, המאבק לחברה מוסרית, אדם וגורלו בספרות החוכמה, חיי הפרט והכלל בראי השירה. הסיכומים מכסים כאמור לעיל את מרבית הנכלל בבחינת הבגרות בתנ"ך והם מחולקים על פי ספרים ופרקים ו\או נושאים שונים. לחצו כאן לעמוד הראשי של סיכומים לבגרות בתנ”ך או למאגר המשאבים המרכזי לקראת הבגרות בתנ"ך.

סיכומים בספרות

מאגר הסיכומים בספרות כאן באתר כולל מכלול רחב של יצירות, סיכומים וניתוחי יצירות מכל נושאי חומר הלימוד בספרות לתיכונים. החלוקה של עמודי הסיכום בספרות היא על פי פרקי הלימוד כמו למשל פרק שירה ובתוכו הפרקים על שירת ימי הביניים ו-שירת ביאליק או פרק הסיפור הקצר וכן סיכומים אודות ספרי קריאה עבריים ומתורגמים, מחזות, נובלות ועוד. במקרים רבים הסיכומים בספרות, בעיקר של יצירות ארוכות, מחולקים לכמה עמודי סיכום על פי נושא או היבט. כאן תוכלו למצוא את העמוד הראשי של סיכומים בספרות לבגרות.

סיכומים באזרחות

אתר טקסטולוגיה הוא האתר המוביל ברשת בתחום הסיכומים באזרחות. מאגר הסיכומים באזרחות שלנו הוא רחב ומקיף וכולל מאות עמודי סיכום המכסים את כל החומר של תוכנית הלימודים באזרחות: מאגר הסיכומים כולל את הנושאים של מדינה יהודית, דמוקרטיה והמשטר והרשויות בישראל. לעמוד המרכזי ראה מאגר סיכומים לבגרות באזרחות או את העמוד הראשי של המשאבים לקראת הבגרות באזרחות.

סיכומים בהיסטוריה

מאגר הסיכומים בהיסטוריה שלנו מורכב משני חלקים: היסטוריה חלק א' והיסטוריה חלק ב'. הסיכומים של היסטוריה חלק א' כוללים את נושאי גלות בבל ושיבת ציון עד חורבן בית המקדש וכן את הלאומיות וראשית הציונות. היסטוריה ב' כולל את הנושא של מלחמת העולם השנייה, השואה והמאבק להקמת מדינה יהודית. להפניה לעמוד הראשי של סיכומים לבגרות בהיסטוריה א. להפניה לעמוד הראשי של סיכומים לבגרות בהיסטוריה ב או לעמוד הראשי של בגרות בהיסטוריה.

סיכומים נוספים

בנוסף למאגרי הסיכומים בספרות, תנ"ך, היסטוריה ואזרחות תוכלו למצוא כאן באתר גם מאגר של סיכומים לבגרות בביולוגיה, סיכומים לבגרות בסוציולוגיה, סיכומים לבגרות בפסיכולוגיה וכן מאגר של סיכומים לבגרות במחשבת ישראל.

לסיכום

אנו מקווים כי הסיכומים לבגרות באתר יסייעו לכם ויביאו אתכם ליום שבו תפנו כבר אל עמוד הסיכומים לאוניברסיטה שלנו באתר. זכרו כי סיכומים אמורים לסייע לכם להפנים חומר שכבר למדם והם אינם יכולים להיות דרך קיצור בדרך ללמידה איכותית ומשמעותית ולציון טוב. תוכלו למצוא הסברים נוספים במאגר הסיכומים לבגרות כאן באתר.

בנוסף, כאן תוכלו למצוא עוד מאגר של סיכומים לבגרות באתר המידעון.

מדוע בכה יעקב כשנשק לרחל?

וישק יעקב לרחל וישא את־קלו ויבך: מדוע בוכה יעקב כאשר הוא נושק לרחל? איך זה קשור לכל אירועי הנשיקה והבכי האחרים שלו והאם הבאר היא בעצם לב?

עוד דברים מעניינים: