הקיסרית אודוקיה ביקרה בירושים בשנת 438 במסגרת עליה לרגל והשתקעה בה לצמיתות. בשנות שהותה בעיר הייתה גאות גדולה בתחום הבנייה ובשיפור פני העיר. אודוקיה שיתפה פעולה עם יובנאליס שכיהן כבישוף ירושלים בין השנים 458-420. תקופת כהונתו השאירה חותם על העיר ועל הבישופות. הוא התגלה כאישיות חזקה נמרצת ושאפתנית וגילה דבקות בחתירתו להשגת מטרותיו. אודוקיה השקיעה משאבים רבים בבניית כנסיות מבני ציבור ומוסדות צדקה כמו בתי חולים בתי מחסה וכדומה. התנופה הגדולה בתחום הבנייה בירושלים בתקופתם של אודוקיה ויובאנליס הייתה כרוכה גם בטיפוח פולחן הקדושים כמו סטפאנוס-הראשון המרטירים ומריה אם ישו. הרקע לפולחן הקדושים שזכה לפולחנות ולעידוד רשמי מצידם, היה הרצון להבליט את ייחודיותה של ירושלים, את קדושתה ואת בכורתה על פני בישופיות אחרות.
מוסריות שברירית: מרתה נוסבאום על אי-ודאות בבחירות אתיות
האם החלטה מוסרית טובה היא החלטה רציונליות או דווקא כזו המביאה בחשבון את מה שלא ניתן להבנה ושליטה?