הכללים של קראטה-דו מאטסוביאשי-ריו

הכללים של קראטה-דו מאטסוביאשי-ריו

1. אדיבות: קראטה מתחיל באדיבות ומסתיים עימה. אף אחד אינו מוסמך להיות איש-קראטה ללא אדיבות גם אם הוא עולה על אחרים בטכניקה שלו. אדיבות משמע לשאול עצמך תמיד האם אתה מבקש ללמוד קראטה למטרה של חיפוש שלום ולהציג את הכבוד העמוק שאתה רוכש לאחרים. בשל כך העיסוק או ההדגמה של קטה תמיד מתחילים או מסתיימים בקידה. הקידה מייצגת את ההכרה של היחיד במשמעות האמיתית של האדיבות.

כאשר אנו מבקשים לעסוק בקראטה, אנו מנסים ללמוד את התיאוריה ואת היישום שלה מקודמינו ואנשי-קראטה בכירים מאיתנו עם מתן-כבוד ואדיבות. הם מצידם מלמדים אותנו עם התחשבות ומתן תשומת-לב נאותים, אך עם זאת בנוקשות. אנו חייבים לכבד את ההדדיות הזו בה נראים יחסים בעל ראש פתוח בין איש-קראטה מתלמד ובכיר. גם זה הינו מה שאנו מכנים אדיבות.

2. ניקיון: איש-קראטה חייב תמיד לנסות לשמור את גופו ונפשו נקיים וצודקים. ברגע שהוא מאבד את דעתו המוסרית והטהורה אין זה עוד אפשרי בעבורו ללמוד קראטה לשם המטרה הנכונה. ברגע שחסר לו ניקיון, אין זה עוד אפשרי בעבורו להתרכז בעיסוק בקראטה. בהקשר זה עליו ללמוד משהו חשוב מן הפתגם הבא: "לא ניתן לעשות שינוי בעצמך מבלי לשמור עצמך נקי, ואין ניקיון מבלי לשמור על תודעתך נכונה".

3. התמדה: מאמצים קבועים וקשים יכולים להניב ניסים, כפי שאנו יכולים לראות בדוגמא של ההשתקמות הכלכלית הפלאית של יפן מאפר המלחמה. באופן מסורתי היפנים הינם גזע חרוץ ושקדן. תכונה לאומית זו אפשרה להם להשיג את השגשוג ממנו נהנית יפן כעת.

כפי שהתמדה מושרשת בחוזקה ברוח הבושידו (bushido) (דרך אומנויות הלחימה), כך עלינו להנחיל אותה לדור הצעיר שלנו כך שהם יוכלו להתגבר על מצבים קשים בהם יתקלו.

מהות הקראטה-דו האוקינאווי

היסטוריה קצרה של קראטה-דו

אומנות הטה

שורי-טה ונאהא-טה

פופולריזציה של קראטה

התמודדות הקומיטה

השפעות שיטת הטורנירים

המלצות ללמידה

II:

מרשם לבריאות

תובנות של אראקקי

השראה מקיאן

התפתחות קומיטה תחת מוטובו

III: מחשבות על מומחיות בקראטה-דו

כללים ברכישת השליטה

הכללים של קראטה-דו מטסוביאשי- ריו

גישות לשימור באימוני קראטה

האתיקה של הדוג'ו

עצות לאימון

IV: פירוש הקטה של קראטה-דו מטסוביאשי-ריו

תנועות בסיסיות

קמאקטה (עמידת היכון)

טאצ'יקטה (עמידות)

סמקטה (טכניקות תקיפה)

אוקקטה (טכניקות חסימה)

קריקטה (טכניקות בעיטה)

תנועות ביניים

V: תנועות רצף של 18 הקטות

VI: על קומיטה (לחימה)

VII: קובוג'וטסו (אומנות כלי נשק עתיקים)

עוד דברים מעניינים: