עצות לאימון קראטה

להלן המלצות וסיסמאות חשובות לפיהן יש ללמוד ולעסוק בקראטה-דו:

  1. פתח את הקראטה-דו על בסיס ההיסטוריה והמסורת שלו.
  2. למד והתאמן על קטה בקפדנות ובאופן נכון. (בכדי למקד את כל הכוח האפשרי בכל תנועה של הקטה נדרשת חזרה מתמדת. על הגוף להיות מאומן ביסודיות, ולכך נדרשות שנים רבות. גם לאחר שנים רבות, אימון קטה לעולם אינו נגמר, לפי שתמיד יש משהו חדש ללמוד אודות מיצוי תנועה).
  3. למד והתאמן בקומיטה (רשמי ולחימה-חופשית), לא בעיקר למטרות תחרויות, אלא בכדי לרכוש מא-אי, לפתח את חוש אומנות הלחימה של לקרוא את תנועות היריב, ובכדי לפתח קיאי וסיבולת, שלא ניתן להשיגם במלואם דרך עיסוק בקטה בלבד.
  4. נצל במלואן שיטות כגון קפיצה-בחבל, אימון במשקולות פעמון, משקולות ידיים, צ'ישי (chishi) (צורה עתיקה של משקולות), סאשי (sashi) (ידית ברזל) וכו', בכדי לפתח את השרירים וכוח פיזי.
  5. למד את השימוש במקיווארה (makiwara) בעבור כל זווית אפשרית בכדי לפתח אטמי (atemi) , כוח הרס מרוכז. כוח זה מיושם בהדגמות כגון שבירת לוחות, אריחים או לבנים עם הידיים או הרגליים (ראה פרק VI, עמ' 249)
  6. כלול זאזן (zazen) (אימון זן בתנוחת ישיבה) בעיסוק בקראטה למטרת אימון נוסף של התודעה והבנת  מהות הקראטה-דו והזן כאחת.

המחבר הקדיש את חייו ללימוד קראטה-דו המבוסס על הרעיונות והעקרונות שהוצגו לעיל, והוא יעשה כן למשך שארית חייו.

לסיכום, הבא נזכור כי במקרים מסוימים, מותר לתקן אומנויות עתיקות בכדי לעשותן למודרניות ופופולריות. אולם, זה גם מסוכן ולא חכם לדחות דברים עתיקים רק מכיוון שהם עתיקים. הקראטה נוצר בידי אבותינו ובמשך ההיסטוריה הארוכה שלו מדור לדור, הוא התגבר על קשיים רבים ושרד עם רוחו היסודית בשלמותה. לקראטה, בדומה לכל הדברים הקלאסיים, יש את הפוטנציאל לעמוד בדרישות של זמנים שונים ולהפיק מעצמו משהו חדש מבלי לדחות את אותם האלמנטים הבסיסיים שעליהם נוסד. חייבים להביט בשיטת האימון הרשמית של מאסטרים גדולים מהעבר מכיוון שהקראטה נועד להילמד כאומנות לחימה, ולא ספורט בו המטרה היא לנצח יריב או לזכות בנקודות. לקראטה יש מורשת עתיקה, מלאת חוכמה. הבא נלך בדרכו של הקראטה כפי שהוצגה בידי המאסטרים.

מהות הקראטה-דו האוקינאווי

היסטוריה קצרה של קראטה-דו

אומנות הטה

שורי-טה ונאהא-טה

פופולריזציה של קראטה

התמודדות הקומיטה

השפעות שיטת הטורנירים

המלצות ללמידה

II:

מרשם לבריאות

תובנות של אראקקי

השראה מקיאן

התפתחות קומיטה תחת מוטובו

III: מחשבות על מומחיות בקראטה-דו

כללים ברכישת השליטה

הכללים של קראטה-דו מטסוביאשי- ריו

גישות לשימור באימוני קראטה

האתיקה של הדוג'ו

עצות לאימון

IV: פירוש הקטה של קראטה-דו מטסוביאשי-ריו

תנועות בסיסיות

קמאקטה (עמידת היכון)

טאצ'יקטה (עמידות)

סמקטה (טכניקות תקיפה)

אוקקטה (טכניקות חסימה)

קריקטה (טכניקות בעיטה)

תנועות ביניים

V: תנועות רצף של 18 הקטות

VI: על קומיטה (לחימה)

VII: קובוג'וטסו (אומנות כלי נשק עתיקים)

עוד דברים מעניינים:

מה ההבדל בין סימפתיה ואמפתיה?

האם זו "אמפתיה" או "סימפתיה" שאתם מביעים? בעוד שרוב האנשים נוטים להחליף ולבלבל במשמעות המילים, ההבדל במנגנון הרגשי שלהן חשוב. אמפתיה, היכולת להרגיש בפועל את מה שאדם אחר מרגיש, שונה