מבוא למקרו כלכלה – סיכומים

מבוא למקרו כלכלה – סיכומים

מקרו כלכלה הינו תחום העוסק בחקר הכלכלה והמשק כמכלול (להבדיל ממיקרו כלכלה העוסקת ביחידות שונות בתוך המשק כמו צרכנים, חברות וכו'). המבט של המאקרו-כלכלה מופנה אל הכלכלה הלאומית (והבינלאומית) בכללה בניסיון לאמוד, לנתח ולחזות תהליכים ברמת המשק כולו. כפי שהשם מרמז, מקרו כלכלה עוסקת בתהליכי גדולים ובזווית ראייה רחבה של הכלכלה להבדיל ממיקרו כלכלה שעוסקת בכלכלה מזווית הראייה של יחידה מסוימת בתוך המשק.

כך למשל עוסק התחום של מקרו כלכלה בניתוח תופעות של עליות וירידות בשווקים לאומים, קביעת הגודל של התוצר הלאומי הגולמי, ניתוח היקפי תעסוקה ושיעורי אבטלה ברמת המשק, מדידת רמת המחירים והשינויים בה, ניתוח מאזן התשלומים של מדינה וקביעת הסיבות והגורמים לצמיחה או שפל כלכללים. המשמעות של מדע המאקרו-כלכלה נמצאת לא רק בהבנה של תהליכים וביצועים של משק שכן מקרו כלכלה היא בסופו של דבר מדע יישומי שתכליתו קביעת המדיניות הרצויה על מנת לשפר את ביצועי המשק בתחומי הצמיחה, התעסוקה, רמת המחירים, מאזן תשלומים וכיוצא בזה.

להלן תמצאו אסופת סיכומים של נושאים שעל פי רוב נלמדים במסגרת של קורס מבוא למקרו כלכלה. הסיכומים מסודרים על פי סדר הנושאים השונים המהווים את הקורס והם כוללים קישורים פנימיים וחיצוניים על מנת לאפשר למידה נוחה. סיכומים נוספים בתחום ניתן למצוא באסופת הסיכומים בכלכלה ומנהל עסקים כאן באתר.

סקירת תחום המקרו כלכלה – סקירה כללית של תחומי העניין של המקרו-כלכלה: צמיחה, יציבות מחירים, תעסוקה וחלוקת הכנסות

חשבונאות לאומית – שיטות לחישוב פעילות כלכלית לאומית

הביקוש המצרפי במשק – חישוב סך הביקוש לתוצר

 

ללמוד טוב יותר:

לקבל השראה:

להפעיל את הראש:

להשתפר: