סיכום בהיסטוריה: טקס הכרזת העצמאות של מדינת ישראל

ההכנות לטקס ההכרזה על הקמת מדינת ישראל נערכו בחופזה ותוך התרגשות רבה. הטקס נערך ביום שישי אחר הצהריים, ה' באייר תש"ח, 14 במאי 1948. על יד שולחן הנשיאוּת ישבו חברי מִנהֶלֶת העם והמזכיר, מוּלם ישבו חברי מועצת העם, וסביבםֹ ישבו המוזמנים בחצי גורן. ממעל התנוססה תמונתו של הרצל. בשעה ארבע היכה דוד בן גוריון על השולחן. הקהל קם על רגליו ושירת "התקווה" פרצה ספונטאנית ולא על פי התכנית. בן גוריון קרא את ההכרזה ופרקי ההיסטוריה של עמֵנו עלו תמונות תמונות ממילות המגילה. לאחר שסיים בן גוריון את קריאת ההכרזה הוזמן הרב פישמן, שבירך בקול רועד וחנוק "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה", והקהל ענה "אמן" בקול.

סיכונים בהכרזה (נימוקים נגד ההחלטה): החלטת הליגה הערבית- פלישת צבאות סדירים לא"י מיד עם תום המנדט הבריטי. עיקר הנשק הכבד מצ'כוסלובקיה טרם הגיע לארץ. איום מצד ארה"ב כי יפסיקו להעביר כספי סיוע לא"י במקרה של הכרזה מוקדמת. תביעה להסכים לשביתת נשק לשלושה חודשים לפחות, תוך איום באמברגו נשק.

סיכויים בהכרזה (נימוקים בעד הכרזה): הפעלת תכנית ד' (יצירת רצף טריטוריאלי ממטולה ועד באר-טוביה) והצלחתה. הגעת כמויות נשק גדולות בעיקר מצ'כוסלובקיה. הגדלת החטיבות והגברת הגיוס. שינוי בעמדת ארה"ב- טרומן הכיר במדינה יהודית עוד לפני ההכרזה על הקמת המדינה. הזדמנות היסטורית חד-פעמית מפני שנוצר חלל מדיני ריק- אם אנחנו לא נמלאו ימלאוהו האחרים.

מתוך: סיכומים לבגרות בהיסטוריה / נאציזם, מלחמת העולם השניה והשואה / בונים את מדינת ישראל במזרח התיכון

בודהה על משמעות הסבל והאושר

האם הרצון שלו באושר הוא המקור לכל הסבל שלנו? רעיון הסבל עומד ביסוד תורת הבודהיזם ובבסיס הדרך להשתחרר ממנו שהציע בודהה

16 ציטוטים חזקים על שינוי

מהו שינוי? איך משתנים או איך מתמודדים עם שינוי בלתי נמנע? כמה ציטוטים מעוררי השראה ומחשבה על שינוי

עוד דברים מעניינים: