יסודות של קידום אתרים

אז מה בעצם כל העניין עם קידום אתרים? ובכן, בכדי להבין את הסיפור של קידום אתרים צריך לחזור אחורה לראשית דרכם של מנועי החיפוש באינטרנט. פעם הייתה נקבעת הרלוונטיות של אתרים במנועי חיפוש על ידי צוות אנושי שהיה מבצע את הדירוג באופן ידני על פי תגי מטא של אתרים. במצב כזה קידום אתרים התבצע דרך שתילה של תגי מטא או כל דרך אחרת להטעות את הצוות האנושי ולהשיג קידום אתר כלשהו. כל זה השתנה כאשר הכניסה גוגל אלגוריתם חיפוש שמדרג את הרלוונטיות של אתרים למילות חיפוש שונות על ידי הערכה אוטומטית שלהם על פי פרמטרים שונים. הנושא של קידום אתרים כמובן לא נעלם מהעולם אך נעשה הרבה יותר מורכב. למעשה כאשר מדברים היום על קידום אתרים מדברים בעצם על ניסיונות להתאים את האתר לפרמטרים השונים של אלגוריתם החיפוש של גוגל בכדי לשפר את מיקומו של האתר בתוצאות חיפוש בגוגל.

המושג החשוב ביותר שצריך להכיר בתחום של קידום אתרים הוא pagerank. כל אתר מקבל מגוגל הערכה של האיכות והרלוונטיות שלו למילות מפתח על סמך פרמטרים שונים ובניהם היקרותה של מילת מפתח כלשהי בטקסטים של האתר, התנהגות הגולשים נוכח תוצאות חיפוש וכן בכניסה לאתר (מה שקרוי bounce rate) וכן כמות, איכות ורלוונטיות הקישורים החיצוניים המפנים אל האתר. איש אינו יודע לבטח בדיוק כיצד פעולת השיטה של גוגל והיא נשמרת כאחד הסודות הגדולים של עולם האינטרנט. אך עם זאת התחום של קידום אתרים הצליח לפענח חלק מהגורמים הרלוונטים של קידום אתרים בעיקר על ידי ניסוי וטעייה.

השלב הראשון בעבור כל מי שרוצה לקדם את האתר שלו דרך שימוש בשיטות של קידום אתרים הוא ליצור תוכן איכותי המכיל בכמות גדולה את מילות המפתח אליו הוא מכוון. אולם בכך אין מספיק בכדי לבצע קידום אתרים באופן מוצלח שכן כאמור ישנם מרכיבים שונים המשפיעים על דירוג האתר בגוגל. קישורים הם גם מושג מפתח בכל מה שקשור בנושא של קידום אתרים וככל שישנם יותר קישורים המובילים אל עמוד מסוים הן מתוך האתר עצמו אך בעיקר ממקורות חיצוניים כך עולה הדירוג שלו והוא מופיע קודם בתוצאות מנועי חיפוש. במדריך קידום אתרים שלהלן תמצאו הסברים מפורטים על כל השיטות של קידום אתרים, בין אם כאלו המתייחסות לתוכן האתר ובין אם כאלו המתייחסות אל דרכים להשיג קישורים לאתר.

עמוד ראשי: קידום אתרים

עוד דברים מעניינים:

יהדות ותרבות המחלוקת

האם האמונה של היהדות באמת אחת היא האמונה שכדי להגיע אליה צריך לעמת בין אמיתות מנוגדות? על תרבות של מחלוקת מאברהם אבינו עד חכמי ימינו