מונחים בפסיכולוגיה: מודל ביורפואי לאבנורמליות

מונחים בפסיכולוגיה:  מודל ביורפואי לאבנורמליות

הגדרה: מודל ביורפואי לאבנורמליות – חסידי מודל זה ראו באבנורמליות מחלה והם נוהגים זה באופן שבו נוהגת הרפואה בכל מחלה אחרת. קודם יש למצוא את כל הסימפטומים שמפגין החולה לכלל סינדרום מוכר ובעל משמעות, ורק אחר כך יש לברר את האטיולוגיה, כלומר את הסיבה לסינדרום הניצפה. ההנחה היא כי הסיבה לאבנורמליות טמונה בפתלוגיה גופנית כלשהי שמקורה בחיידק, בהעברה גנטית, באי סדירות ביוכימית או בפגם נוירואנטומי, כלומר פגם מוחי. איתור האטיולוגיה הוא הבסיס לטיפול בסימפטומים. הטיפול המוצע ע"י המודל הרפואי מתבסס על תרופות. השערות המודל וטיפוליו מעוגנים במדעי הטבע והם בני מדידה והערכה. הביקורת על המודל מתמקדת בטענה כי המודל איננו מכסה מגוון רחב של תופעות אבנורמליות, שאין הסבר פיזיולוגי ידוע או משעור לגביהן. המודל מתעלם מההבטים הלא פזיולוגים של ההפרעות.

חזרה אל: רשימת מושגים בפסיכולוגיה

הסיכומים עוזרים לכם? אנא שקלו לתת תרומה קטנה בתמורה… אפשר גם לעשות לייק!

נח לא לבד: סיפור המבול בתרבויות שונות

מה אפשר ללמוד מקיומם של גרסאות שונות לסיפור המבול בתרבויות שונות? האם השכיחות של מיתוס המבול מלמדת על אירוע קדום או על משהו על התרבות שלנו?

עוד דברים מעניינים:

מה ההבדל בין סימפתיה ואמפתיה?

האם זו "אמפתיה" או "סימפתיה" שאתם מביעים? בעוד שרוב האנשים נוטים להחליף ולבלבל במשמעות המילים, ההבדל במנגנון הרגשי שלהן חשוב. אמפתיה, היכולת להרגיש בפועל את מה שאדם אחר מרגיש, שונה