סיכומים: פסיכולוגיה חברתית ב

כאן תמצאו אסופה של סיכומים מהקורס פסיכולוגיה חברתית ב'. הסיכומים נפתחים בעיסוק בנושאי התחברות ודנים בסיבות להתחברות ובכללן משיכה בין אישית, התחברות חברתית המוסברת על ידי תיאורית התועלת של  התחברות חברתית ועל ידי הקשר שבין דמיון והתחברות חברתית. עוד בנושא של התקשרות הסיכומים בפסיכולוגיה חברתית ב' דנים בנושא של בדידות, מודלים של מדידת בדידות והקשרים בין בדידות, תקווה, ייאוש וטיפול.

משיכה בין אישית

הסיכומים של פסיכולוגיה חברתית ב עוסקים בנושא הקשר בין משיכה בין אישית וחשיפה והיחסים שבין התקשרות והתמודדות עם הבלתי נמנע. נושא שמעניין את כולם כמובן הוא זה של יחסים רומנטיים והקשר בין יחסים רומנטיים, זוגיות ועוררות. כמו כן תמצאו כאן סיכומים הדנים בנושא של זוגיות, נורמות, מין ושביעות רצון וכן אודות גירושין, אי הסכמות וגורמים המשפיעים על זוגיות. הנושא של משיכה רומנטית מתקשר גם לנושא של תכונות המצב וחיזוק באמצעות הרגש ומוכרת התופעה של הסתופפות בזוהר הזולת בה אנחנו מתחברים אל מי שאנחנו מעריכים ומעריצים ומאידך נדבר גם על דגם שמירת הערך העצמי.

המשך הדיון בנושא של יחסים בין אישיים ימשיך עם הנושאים של כשלון ביחסים, היחס בין הזולת ואיזון הכרתי, נעימות המצב הבין-אישי ואיזון ביחסים שבין זוגות נשואים. אחד הנושאים החשובים ביחסים בין-אישיים הוא כמובן זה של הדדיות ביחסים ובהקשר זה נדון גם בתחום של משיכה ותכונות אישיות. אובדן ייחודיות מעיבה על מערכות יחסים רבות שאותן ניתן למדוד על ידי דגם הרווח וההפסד ביחסים בין-אישיים.

הפסיכולוגיה החברתית דנה במקומן של תופעות כמו חנופה וגם אהבה היא כמובן נושא שזוכה לתשומת לב רבה עם מודלים של אהבה כמו למשל תיאוריית ריגושים דו גורמית או דיון בקשר שבין תרבות והתקשרות רומנטית. אהבה מתקשרת גם לנושא של חיזור והתאמה חברתית עם מודלים כמו תיאוריית ההוגנות ויחסים רומנטיים שמתקשרת לנושא של התפתחות יחסים בין-אישיים ויציבותם.

השפעה חברתית

השפעה והשפעה חברתית היא נושא חשוב ביותר בתחום של פסיכולוגיה חברתית. הנושא של  כוח הוא מרכזי בהקשר זה והוא מתחבר עם הדיון בנושא של קונפורמיות חברתית. תוקפנות גם היא נושא שמעסיק את הפסיכולוגיה החברתית ואנו נדון בגורמים חברתיים בתוקפנות, בקשרים שבין תוקפנות ומיניות ובדרכים שלמיתון תוקפנות.

הקבוצה

הקבוצה היא אחד הנושאים המרכזיים של הפסיכולוגיה החברתית. כאן תמצאו הגדרה של קבוצה ודיון בנושאים הרלוונטים לקבוצה כמו תיאוריית הדחף של הקלה חברתית של זיונס ותיאום וקונפליקט בקבוצה. נושא מעניין בהקשר זה הוא של קבלת החלטות בקבוצה.

שאלת האלטרואיזם היא שאלה מעניינת של הפסיכולוגיה החברתית וכאן נדבר על עץ החלטה והקשר בין אלטרואיזם ועזרה הדדית.

לבסוף אנחנו נדון בנושא של מנהיגות ומנהיגים ונציג סיכומים של מודלים ותיאוריות של מנהיגות.

עשינו כמיטב יכולתנו לספק לכם סיכומים איכותיים ומהימנים אך כמובן שכל שימוש בהם הוא על אחריות הלומד בלבד שעושה זאת על סמך שיקול דעתו בלבד.

מה ההבדל בין סימפתיה ואמפתיה?

האם זו "אמפתיה" או "סימפתיה" שאתם מביעים? בעוד שרוב האנשים נוטים להחליף ולבלבל במשמעות המילים, ההבדל במנגנון הרגשי שלהן חשוב. אמפתיה, היכולת להרגיש בפועל את

ללמוד טוב יותר:

לקבל השראה:

להפעיל את הראש:

להשתפר: