תולדות האמנות: קלוד מונה – אבי האימפרסיוניזם

קלוד מונה ,1872, זריחת השמש, ציור על בד– תמונה זו נחשבת לתמונה האימפרסיוניסטית הראשונה. מונה צייר נמל בזמן זריחה, הנוף הופף לצבע מופשט, יש דימוי של סירה עם צללית של אדם שעומד בה. האופק מטושטש. לים יש המשך בצדדים והאמן קטע חלק. אז מה בעצם הנושא בציור? הרושם שעשה הנוף הזה ברגע מסויים על האמן. מבחינתו,  "נסה לשכוח איזה אובייקט מצוי לפניך, חשוב לפניך- הנה כתם או קו צהוב… צייר בדיוק כפי שנראה בעיניך…" שימוש בקווים של צבע/ הנחות מכחול קטנות וקוויות של צבע שמתלכדות לחלק הימי כפי שהאמן ראה אותו בעיניו.

מונה – זריחת השמש

 

 

קלוד מונה, הקתדרלה של רואהן, 1874, שמן על בד– קלוד צייר סדרות. כך למשל צייר את הציור הזה, אותו אובייקט, בתקופות שונות, זמנים שונים של היום, עונות שונות. הציורים שונים כי העין רואה צבעים שונים בכל זמן. את עושר הצבעים משיג מונה בעזרת המיזוג האופטי (שימוש בצבעים משלימים- צהוב וסגול מונחים אחד ליד השני וזה נותן עוצמה). חזית הקתדרלה חתוכה, למרות שיש לה המשך.

 

קלוד מונה, שושני מים (העננים), 1903– מונה צייר שושנים שצמחו בבריכה בגן ביתו. הוא יצא בשעות שונות של היום וכן בעונות שונות וצייר את השושנים. ציור זה מונה מצייר בתקופה בה היה יותר מבוסס, הוא קנה לעצמו בית בז'יוורני, ובנה גן שנתן לו את התנאים האידיאליים לעבודתו וכדי שיוכל לקבל השראה לציורי הטבע בשעות השונות של היום.  הוא למעשה ביים לעצמו את הנוף (גם בהשפעה יפנית). הוא מגיע להרמוניות צבע מופלאות. שושנת מים צהובה מטילה צל סגול- הפרטים יוצרים מערך מרשים של השתקפויות. בתקופה זו הוא עבד על משטחים גדולים יותר כי היה לו סטודיו משלו.

מונה – שושנות המים – 1903

 

קלוד מונה, שושני מים, 1906– ניתן לראות שינוי – משיכות המכחול זזות ומרוחות יותר.

 

 

 

 

קלוד מונה, שושני מים (השתקפות ירוקה), 1916-1923– בציור זה  הוא מתמקד רק בשושני המים (בדומה לפריים, כמו בצילום) הוא מגיע לתחום האמנות המופשטת, הוא מצייר בכתמי צבע על בד גדול – לצייר בעצם צבע, ולא את הדבר עצמו.

 

תולדות האמנות

מה ההבדל בין סימפתיה ואמפתיה?

האם זו "אמפתיה" או "סימפתיה" שאתם מביעים? בעוד שרוב האנשים נוטים להחליף ולבלבל במשמעות המילים, ההבדל במנגנון הרגשי שלהן חשוב. אמפתיה, היכולת להרגיש בפועל את

ללמוד טוב יותר:

לקבל השראה:

להפעיל את הראש:

להשתפר: