5 שיטות שיעזרו לכם ללמוד לנגן, שפה חדשה או כל דבר חדש שתרצו

ללמוד שפה חדשה או איך לנגן בגיטרה? להשתמש בתוכנת מחשב חדשה או לרכוש מיומנות מקצועית כלשהי? להסגר על תורת הקוואנטים או ללמוד לבנות פצצת אטום?

רבים מאיתנו היו רוצים לדעת לנגן בכלי מוזיקלי או ללמוד שפה חדשה אך כמות ההשקעה והזמן שמשימה כזו עלולה לקחת מאיתנו גורמת לרובנו לוותר מראש. הרבה מאיתנו אומרים לעצמנו כי דברים כאלו הם משהו שניתן לרכוש רק בגיל צעיר וב"גילי המבוגר" (בין אם זה 20 או 70) כבר מאוחר מידי.

אך האמת היא כמובן שניתן ללמוד דברים חדשים בכל גיל ושייתכן וההשקעה שנדמה לנו שהלימוד מצריך היא לא בלתי אפשרית כמו שאנחנו חושבים ושההר אינו גבוה כמו שנדמה לנו. אספנו לכם 5 אסטרטגיות למידה שיקצרו לכם את הדרך ללמידה:

.

1.לתרגל נכון

ברור שמפתח ללמידה של כל מיומנות חדשה הוא תרגול (ברמת חשיבות לא פחותה, לפי מחקרים, מכישרון, משכל ומוטיבציה!), אך גם צריך לדעת איך לתרגל נכון. מלבד תרגול יומיומי אדוק (כ-ל יום, תעזבהו יום יעזבך יומיים!) פסיכולוגים טוענים כי בשלבים מוקדמים יש לתרגל בצורה של חקירה, ניסוי וטעייה.. אם אתם לומדים גיטרה אל תנסו לחזור על אותם כמה אקורדים עד שהם יהיו מושלמים לפני שתעברו הלאה. החקירה והגילוי הם דרך הרבה יותר נכונה לרכוש הבנה ו"תחושה" של הגיטרה.

 

.

2. ללמוד בזמן הנכון

לכולנו יש זמנים בהם אנחנו אפקטיביים יותר ופחות ואנשים מוצלחים הם לא אנשים שיש להם יותר זמן אפקטיבי אלא כאלו שיודעים לנצל אותו היבט. לכל אחד מאיתנו יש המחזור היומי האישי שלו שכדאי להכיר ולהבין וכך להתאים את הפעילות הנכונה לזמן הנכון (למשל: לימוד לשעות של ריכוז, משימות טכניות לשעות ה"מתות"). מחקרים פסיכולוגיים, עם זאת, מראים שבעבור רובנו שעות השיא המנטליות הן 9 בבוקר ו-9 בערב.

 

.

3. לאכול ולישון נכון

כל מי שאי פעם גידל תינוק יודע ש-90% ממצב הרוח שלו קשור ברמת השינה והרעב שלו, וכן מצב החיתול. מה שאנחנו לא שמים לב אליו הוא שלמעט עניין החיתול המשוואה הזו למעשה לא משתנה הרבה בחיים הבוגרים. אם לא אכלתם מספיק וישנתם מספיק הסיכוי שלכם להיות במצב רוח שמאפשר קליטה ולמידה (או חיי חברה טובים) הוא נמוך. לכו לישון או סדרו לעצמכם משהו (לא כבד!) לאכול לפני שאתם לומדים, זה יעשה פלאים ללימוד שלכם.

 

.

4. למידה לאורך זמן

למרות הפנטזיה של חיבור USB למוח והורדה במכה של כל הידע אנחנו חייבים להשלים עם זה שלמיומנות לוקח זמן להיבנות. למעשה זמן זה המשאב העיקרי שלמידה צריכה ולא מדובר רק בלהקצות הרבה שעות ביום ללימוד אלא להקצות הרבה יומים, חודשים ושנים בכדי לתת לדברים להיבנות ולשקוע.

 

.

5. בחנו את עצמכם

בחינוך הולכת וגוברת התחושה כי מבחנים אינם כלי פסיכולוגי יעיל ומסיבות טובות, אך בפסיכולוגיה עולה הטענה כי הצורך לעמוד במבחן הוא גורם שמעודד לימוד. אם אתם לומדים מיומנות חדשה נסו לארגן לכם עתות מבחן. אם אתם לומדים שפה חדשה קבעו פגישה לקפה עם אדם שדובר את השפה הזו בעוד שבועיים מהיום וראו איך הצורך להגיע מוכנים ידרבן אתכם. לומדים גיטרה? קבעו ג'ם-סשן ותראו איך המוטיבציה ללימוד עולה פלאים.

 

.

רוצים ללמוד עוד?

איך ללמוד כל דבר באמצעות כוחו של הרגל

8 שיטות מוכחות לשיפור הזיכרון

איך ללמוד למבחן – 7 עצות טובות באמת

מדיטציה לריכוז בלימודים

 

 
 
 
 

הפציינטים המפורסמים של פרויד

ניתוחי המקרה שליוו את מחקרו וכתיבתו של פרויד הפכו כמה ממטופליו לאנשים מפורסמים בעולם הפסיכולוגיה. כמה מהפציינטים המפורסמים של פרויד

עוד דברים מעניינים: