סיפור פשוט – פרק 31-32 – תקציר וסיכום

ראו סיכום ותקציר כל הפרקים של סיפור פשוט מאת עגנון

לסיכום הקודם:סיפור פשוט – פרק 28-3

פרק 31– הירשל נמצא חודשיים וחצי בלמברג. הוא חש עצור, מכיוון  שלא מבין כיצד לא דורשים ממנו לחזור הביתה או לחנותו, או כדי להתגייס או כדי לפדות את בנו ( טקס פדיון הבן הבכור). הירשל נזכר בכל מה שהדחיק ופועל מתוך השלמה שאלו הם חייו והוא לא יוכל לברוח מהם. הוא נזכר בפרטי פרטים הקשורים לחנות.

הירשל חש טוב יותר "הירשל לבו עמד ודעתו שפויה". הוא אינו חושב יותר על דודו המשוגע וסבה של אמו והם גם אינם מופיעים לו בחלום.

מינה ובנם משולם אינם חשים בטוב. מינה לא הצליחה להיניק וברטה הביאה מיינקת, משולם עובר ברית מילה רק לאחר שלושים יום.

פירוש השם משולם– משלם על חטאי הוריו, שעשוהו ללא אהבה. נולד לא בריא. הוא מסמל את היחסים בין מינה והירשל, יחסים משובשים, לא טובים.

 

פרק 32 –  חזרתו של הירשל לשיבוש

עברו שלושה חודשים מתחילת אשפוזו של הירשל, לנגזם שולח מכתב להוריו של הירשל כדי לבשר להם שהוא יכול לשוב לביתו. הוא מציע שאחד הקרובים יבוא ללוותו.

ברוך מאיר נוסע משיבוש ברכבת ללמברג. ברכבת פוגש חייל צייתן שעל כל שאלה ענה "כן אדון". חייל זה מסמל את צייתנותו של הירשל. ברוך מאיר חושב על העובדה  שמהירשל נמנע הגיוס בעקבות שגעונו.

ברוך מאיר נפגש עם בנו, הוא מחבק אותו ואינו מזכיר לו דבר הקשור לשיגעון.

הירשל מודה לו על כך, רק בליבו, מכיוון שחושש, שאם יאמר זאת בקול- הוא יבכה. ברוך מאיר מציין באוזניו שאנשי שבוש חושבים שהוא עשה עצמו משוגע כדי להשתמט.

לסיכום הבא: סיפור פשוט – פרק 33-35

עוד דברים מעניינים: