סיפור פשוט – פרק 20-22 – תקציר וסיכום

ראו סיכום ותקציר כל הפרקים של סיפור פשוט מאת עגנון

לסיכום הקודם:פרק 19 של סיפור פשוט

סיפור פשוט – פרק 20-21 ההידרדרות במצבו של הירשל והפתרונות של צירל למצבו

למרות שמבין הירשל כי זה לא בריא לו, הוא אינו מסוגל להפסיק לחשוב על בלומה. הוא מקווה שהיא תגיע לחנות לקנות משהו, הוא מנסה להביאה בכוח המחשבה.

הירשל לא נראה טוב, לא ישן בלילות וצירל מחליטה לשלוח אותו לכפר כדי שיהיה לו טוב יותר. מכיוון שהוא נשוי, לא מאמינה צירל שהוא מתגעגע לבלומה. השהייה בכפר לא רק שאינה מועילה לו אלא מזיקה לו. אבריו נרפים, רגליו כבדות, הוא אינו יוצא מהבית. הוא מתבטל.

העלו הוריו רעיון נוסף: הירשל זקוק לחברת בני אדם  ושלחוהו לבית החבורה שם התקבל בסבר פנים יפות, היה רצוי אצל חבריו, אך גם זה לא הואיל לו, הוא בחר להתבודד כדי שיוכל לשבת בשקט ולחשוב על בלומה.

הרעיון השלישי של צירל לטיפול בהירשל הוא לשלוח אותו לטיולים בערבים (הליכות),מתוך מחשבה שפעילות גופנית תועיל לו, תעורר תאבונו ותעזור לו לישון טוב בלילה.

הירשל כמובן אינו מתנגד לה. בסיום יום עבודה הוא לוקח את מעילו ומקלו. בתחילה הוא סובל מהטיולים, מכיוון שאנשים מדברים עימו ואין לו כוח לזה, אך בהמשך הוא מוצא לו מטרה חדשה להגיע אל הבית בו גרה בלומה, בקצה העיר מקום שבו אנשים לא מרבים להסתובב.

הירשל לא מוותר על טיוליו אלו. הוא נהנה להיות לבדו, מרגיש חופש. יכול ללכת אחר נטיות ליבו ואף אחד לא מונע זאת ממנו. רק פגישתו את גציל שטיין בסביבה מפריעה לו.

 

סיפור פשוט – פרק 22

פרק זה כולו, מוקדש לגציל שטיין, שהיה משרתם של הורוביץ בחנותם והיה מחזר אחרי בלומה.

לסיכום הבא: סיפור פשוט – פרק 23

עוד דברים מעניינים: