היום בהיסטוריה: ריצ'רד לב הארי מוכתר כמלך אנגליה (3.9.1189)

ה-3 בספטמבר, 1189:

ריצ'רד הראשון, אולי הסמל המוכר ביותר של האבירות בימי הביניים, עלה לשבת על כסא המלוכה של אנגליה רק בגיל 31, אבל הוא הוביל בגבורה צבאות מאז שהוא היה בשנות העשרה שלו והוא היה אחת הדמויות החשובות ביותר במסעות הצלב. הוא אחד השליטים הידועים ביותר של התקופה, למרות ואולי בגלל העובדה שקולן של הדרכים (והמלחמות) קרא לו לא פעם והוא בילה למעשה חלק ניכר מחייו מחוץ לממלכה שהעניקה לו את כתרה.

ריצ'רד היה רק בנו השלישי של הנרי השני ואלינור, דוכסית אקוויטניה שנודעה בהיותה אישה מפחידה במיוחד. הוא עלה לכס המלוכה באמצעים שלא יביישו אף דמות ב"משחקי הכס". הבן הראשון של המשפחה מת בעודו ילד צעיר, מה שהוליד מאבקי כוח בין האבא, הנרי השני, האח הגדול הנרי, ריצ'רד והאח הקטן ג'ופרי שנמשכו שנים, עד לבסוף ג'ופרי איבד את זה והרג את אחיו הנרי.

רצח אחיו הותיר את ריצ'רד בתור הראשון בתור לכס המלוכה, והוא ניסה להאיץ את התהליך בכוח עם עזרתו של המלך הצרפתי פיליפ השני. בראשית יולי 1189 נערך הקרב המכריע על הכתר בדרום צרפת, קרב בו הובס הנרי השני שמת ב-6 ביולי. ריצ'רד הוכתר באופן רשמי כמלך בווסטמיניסטר ב-3 בספטמבר.

ריצ'רד לב הארי שלט פחות מעשר שנים, מתוכן הוא בילה את מרבית זמנו באדמותיו שבצרפת או במסע הרפתקאות במסגרת מסעות הצלב של התקופה, תוך שהוא מותיר את גורל ארצו ואירופה כולה בידי אנשיו ובראשם אימו המרשעת. למרות חוסר העניין שלו בשליטה בפועל בממלכה, נתיניו של ריצ'רד העריצו אותו, וגם כמעט אלף שנים לאחר מותו שמו עדיין מוכר היטב לכל אנגלי.

עוד דברים מעניינים: