לאן נעלמו זכויות האדם בעולם החופשי?

לאן נעלמו זכויות האדם בעולם החופשי?

בסרט האמריקאי "קבארט" אשר הוצא לאקרנים בשנת 1972 מופיע השיר "כסף" (money)  המספר על הכסף כשליטו היחידי של העולם. כאשר אנו רואים את הרוח הנושבת בעולם כיום אי אפשר שלא לתהות על קנקנו עד כמה דייק כותב השיר בתיאוריו.

עדות ניצחת לכך ניתן לראות כאשר אנו הולכים לקניון 90% מתוצרת העולם כיום היא בייצור סיני האם משהו פעם עצר לשאול מה הסיבה לזה שהתוצרת הסינית זולה כל כך? בעבור התוהים אני בדקתי והעדות היא לא פחות ממזוויעה, מידי יום ביומו מועסקים בסין המוניי ילדים, נערים, אסירים וזקנים בתת תנאים. הם עובדים יותר מ15 שעות ביום בעבור כמה סנטים בודדים. סין היא אחת המדינות הקומוניסטיות הפתוחות היחידות שעוד נותרו בעולם. כוח העבודה הזה שנבנה בתנאי עבדות הפך את סין לכלכלה צומחת והשנייה בגודלה בעולם כיום וכן גן עדן משובח ליזמים שהכסף הוא המניע היחיד המניע אותם אל יעדם התעשרות המונית על חשבון המוני מסכנים. סין היא גם המדינה מספר אחת להשתלת איברים באיכות מהטובות בעולם. לפי נתונים סינים רשמיים מידי שנה נעשים בסין כ10000 השתלות איברים אלא שלפי נתוני אמנסטי רק כ2000 איש נידונים למוות בסין מידי שנה מהיכן מגיעים 8000 האיברים הנותרים אתם שואלים? התשובה לצערנו לא מותירה מקום לדמיון. בסין האמונה בדת איננה חוקית והדת העיקרית שנרדפת שם היא דת הפאלון גונג שמונה כ200 מיליון מאמינים. כל מתרגל פאלון גונג שנתפס ונשלח למחנה עבודה עובר תחילה בדיקה של דם ורקמות והתשובה לסיבה לכך כנראה מצביעה על מקור 8000 האיברים הנותרים אשר נקצרים מגופות האסירים בעודם בהכרה, מה שמשיחה שעשתה כתבת CNN עם בית חולים סיני נחשב למושא גאווה על איכות האיברים.

אי אפשר לקרוא את הנתונים המזוויעים הללו מבלי להיות מבועתים להיכן נעלם העולם החופשי? היכן ארגוני זכויות האדם? התשובה לכך כנראה פשוטה עוד יותר. סין היא המדינה המאוכלסת ביותר בעולם (כ1.5 מיליארד בני אדם) והכלכלה החזקה בעולם, היא זוכה לתמיכה רבה ממדינות כמו איראן שנחשבת ליצאנית גדולה של מקור האנרגיה החשוב ביותר על פני כדור הארץ הרי הוא הנפט. אי לכך רבים מארגוני זכויות האדם מפחדים לבוא עמה בדין וחשבון ונותרים שקטים, שתיקה רועמת אשר עולם לרבים מתושבים ואזרחי סין בחיים תחת משטר רודני דיקטטורי ואנטי דמוקרטי חריף. אבל אל תבלבלו לתעשייני זכויות האדם במוח עם הפרות בסין הם עסוקים כמובן בעוד הצעת גינוי כנגד ישראל.

עוול בכל מקום הוא איום לצדק בכל מקום: 11 ציטוטים על זכויות אדם

עוד דברים מעניינים: