כץ וליבס חקרו את הסדרה דאלאס והשפעת על קהילות צופים שונות ומגוונות. הם חילקו את הצופים לשני סוגים של מבקרים: ביקורת רפרנציאלית וביקורת מטא לשונית. ביקורת רפרנציאלית הכוונה שהצופה תופס את הטקסט כמציאות ומתייחס לדמויות כאמיתיות. ביקורת מטא לשונית הכוונה לכך שהצופה הוא בעמדת צפית, מרוחק מהטקסט ומבין אותו כטקסט בלבד. לדוגמה: בסדרה "רמת אביב ג'" בשחקנית גילת אנקורי מוצגת כמרשעת וביצ'ית. הצופה מבין כי התנהגותה היא רק במסגרת התפקיד והיא עצמה אינה כזו. הטקסט דורש ממנה להיות כזו.
מי יתן וחייך האמיתיים יראו כמו חייך בפייסבוק – סרטון
הפער (הכואב) בין מי שאנחנו בפייסבוק ומי שאנחנו בחיים האמיתיים