בגרות

בגרות או בחינת בגרות היא השם של הבחינות שעוברים תלמידי תיכון במקצועות שונים על מנת לקבל תעדות בגרות המציינת את סיומו המוצלח של החלק התיכוני של השכלתם. בחינות הבגרות הן בחינות של משרד החינוך וכל התלמידים בארץ עוברים את אותן בחינות על מנת לקבל תעודת בגרות רשמית של מדינת ישראל.

בחינות הבגרות בנויות בשיטה של נקודות כאשר כל נקודה מייצגת היקף מסוים של שעות לימוד ובהתאם כמות מסוימת של חומר שעליו נבחנים הניגשים לבחינת בגרות במקצוע מסוים. היקף הלימוד ליחידת בגרות אחת היא כ-90 שעות של לימוד כיתתי.בחלק ממקצועות החובה כמו למשל ספרות, תנ"ך, היסטוריה או אזרחות לומדים התלמידים באופן מחייב (כלומר כולם ניגשים לבגרות במקצועות אלו) היקף של 2-3 יחידות. במקצועות אחרים כמו מתמטיקה או אנגלית לומדים התלמידים בין 3-5 יחידות לבגרות וכך גם במקצועות ההרחבה השונים הנתונים לבחירתם של התלמידים (ביולוגיה, ספרות, כימיה, פסיכולוגיה, מחשבת ישראל וכיוצא בזה).

תעודת בגרות והשכלה גבוהה

תעודת הבגרות מעידה כאמור על סיומו בהצלחה של פרק הלימוד בתיכון ועל בסיסה ניתן להמשיך ולרכוש השכלה גבוהה. הציונים של הבגרות הם חשובים במיוחד מכיוון שעל בסיסם נקבעת היכולת של התלמיד ללמוד מקצועות שונים באוניברסיטה. בדרך כלל, מקצועות מבוקשים וקשים יותר דורשים ממוצע גבוהה יותר של ציוני בגרות על מנת להתקבל אליהם.

מאגרי מידע ומשאבים לבגרות

כאן באתר תוכלו למצוא מידע רב ומאגרי משאבים נרחבים הכוללים סיכומים, פתרונות, שאלות לתרגול ומיקודים לקראת בחינות בגרות במקצועות שונים. עיקר המיקוד של האתר הוא במקצועות ההומניים של ספרות, היסטוריה, תנ"ך ואזרחות וכן פסיכולוגיה ומחשבת ישראל.

לכל אחד ממקצועות הבגרות האלו תוכלו למצוא עמוד המרכז את כל המשאבים. לקישורים לעמודי הבגרויות ראו: בגרות בספרות, בגרות בתנ"ך, בגרות בהיסטוריה, בגרות באזרחות. כמו כן תוכלו למצוא כאן באתר מאגר של סיכומים לבגרות בפסיכולוגיהסיכומים לבגרות בסוציולוגיה  וסיכומים לבגרות במחשבת ישראל.

מיקוד בגרות

בדרך כלל לקראת מועד של כל בחינת בגרות מתפרסם "מיקוד" המפרט את החומר הספציפי שממנו תורכב בחינת הבגרות במקצועות השונים. רק את חומר המיקוד יש ללמוד לקראת הבגרות, אם כי לעולם לא מזיק להכיר גם את החומר שאינו נכלל במיקוד לבגרות. לפירוט של מיקודים עדכניים וסיכומים מתאימים תוכלו לפנות לעמוד מיקוד לבגרות שלנו שמתעדכן בהתאם למועדים השונים של בחינות הבגרות במקצועות ספרות, תנ"ך, היסטוריה ואזרחות.

מידע נוסף תוכלו למצוא בעמוד ההסיכומים לתיכון ולבגרות שלנו כאן באתר וכן בלשוניות השונות למעלה ובצדדים שיקשרו אתכם לכל מה שאתם צריכים על מנת להצליח בבגרות.

בהצלחה!

חמש תיאוריות מנהיגות קלאסיות

חמש תיאוריות קלאסיות שמנסות להסביר מהי מנהיגות ומה הופך אדם למנהיג. האם מנהיגות היא תכונה מיוחדת, הקשר מסוים, תלות או עניין של כוח?

בודהה על כך ששום דבר אינו קבוע

בודהה על איך נוכל להשתחרר מהסבל של חיינו אם רק נצליח להבין ששום דבר הוא לא קבוע ושהכל משתנה ונגמר, כולל אנחנו

עוד דברים מעניינים: