בגרות בהיסטוריה ב': חומר, סיכומים, שאלות ומיקוד

לפניכם תמצאו מאגר של סיכומים ומשאבים שונים שיסייעו לכם להתכונן לקראת בחינת הבגרות בהיסטוריה ב'. כאן תמצאו מאגר סיכומים מקיף של מרבית החומר הנכלל בתוכנית הלימוד של היסטוריה חלק ב', קישורים לעמודי מיקוד לקראת מועדי בחינות הבגרות השונות וכן קישורים למאגרי שאלות תרגול וחזרה לקראת הבחינה. החומר שלהלן מעודכן לתוכנית הלימוד בהיסטוריה בשנת תשע"ד 2014. מידע נוסף תוכלו למצוא בעמוד  הבגרות בהיסטוריה שלנו כאן באתר וכן בעמוד הסיכומים בהיסטוריה.

מרבית תלמידי התיכון עוברים את בחינת הבגרות בהיסטוריה חלק ב' בכיתה י"א, לאחר שבכיתה י' למדו לקראת הבגרות בהיסטוריה חלק א'. בשונה מהיסטוריה א' החומר של הבגרות בהיסטוריה ב' מתמקד בתקופה אחד רציפה החל מ-1933 ועד לסוגיות המתקרבות אל זמננו אנו. חומר הלימוד בהיסטוריה נע מאדמת אירופה ומאורעות מלחמת העולם השנייה ועד למזרח התיכון ולהיסטוריה של מדינת ישראל.

חומר וסיכומים

למאגר מפורט של חומר הלימוד וסיכומים ראה סיכומים בהיסטוריה ב'. חומר הלימוד של בחינת הבגרות בהיסטוריה ב' כולל את הנושאים הבאים:

המשטר הטוטליטרי על מאפייניו וברה"מ כדוגמה.

תולדות ישראל והעמים בין שתי מלחמות העולם באירופה ובארץ ישראל

נאציזם מלחמת העולם השנייה והשואה – ריכוז כל נושאי הלימוד

שנות השלושים והרקע למלחמת העולם השנייה עם נושאים כמו האידיאולוגיה הנאצית או עליית הנאצים לשלטון  וכן הנושא של מדינות העולם מול גרמניה על רקע התהליכים המובילים לקראת מלחמת העולם השנייה.

השואה תופסת מקום מרכזי בחומר הלימוד של הבגרות בהיסטוריה ב'.

המאבק להקמת מדינה יהודית הוא נושא נוסף המופיע בחומר הלימוד וכולל נושאים כמו מאבק היישוב היהודי בשלטונות המנדט הבריטי או הדיון באו”ם בשאלת ארץ ישראל.

ההכרזה על הקמת מדינת ישראל כוללת את הרקע להכרזה והטקס שלה.

מלחמת העצמאות – כולל הרקע שלה, התוצאות ונושאים כמו היווצרות בעיית הפליטים הפלסטינים.

הקמת צה”ל ופירוק המחתרות – על רקע תוצאות מלחמת העצמאות

מלחמות ישראל שלאחר מלחמת העצמאות כמו מבצע קדש, מלחמת ששת-הימים ומלחמת יום הכיפורים

דפוסי קליטת עלייה בימי קום המדינה – ותהליכים חברתיים ותרבותיים נוספים במדינת ישראל

מיקוד

לקראת המועד של כל בגרות בהיסטוריה ב' אנו מפרסמים כאן את חומרי המיקוד הרלוונטיים לאותה שנה או לאותו מועד. מומלץ להתעדכן מספר שבועות לפני מועד הבחינה על מנת למצוא כאן את המיקוד הרלוונטי לבחינה שלכם. נכון לעכשיו תוכלו למצוא כאן באתר את המיקודים הבאים:

בגרות בהיסטוריה: סיכומים לפי מיקוד קיץ 2020

בגרות בהיסטוריה ב' קיץ תשע"ו 2016

בגרות בהיסטוריה ב חורף תשע"ו 2016

בגרות בהיסטוריה חלק ב' מועד קיץ 2015

סיכומים לבגרות בהיסטוריה ב על פי מיקוד חורף 2014

סיכומים לבגרות בהיסטוריה ב’ – מיקוד קיץ 2014

סיכומים ומיקוד לבגרות בהיסטוריה ב’ –מיקוד חורף תשע”ה 2015

שאלות

כחלק מהשירות שלנו לכלל הלומדים לקראת בחינת הבגרות בהיסטוריה ב' תוכלו למצוא כאן מאגר של שאלות הכנה וחזרה על מנת ללמוד היטב למבחן.

אנו מקווים כי מצאתם את החומר כאן מועיל לשם הכנה לקראת בחינת הבגרות בהיסטוריה ב'. חשוב להזכיר כי כלל חומרי הסיכום והמיקוד כאן באים על מנת לסייע ללומד אך אינם מחליפים את חומר הלימוד המקורי ואת המידע הנמסר לתלמידים מהמורים להיסטוריה. השימוש בסיכומים ובשאר החומרים באתר הינו על אחריות הלומד בלבד.

עוד דברים מעניינים: