קידום אתרים – מבוא

קידום אתרים הוא שם כולל לקבוצת פעולות וטכניקות שמיועדות להגדיל את הניראות של אתר אינטרנט במנועי חיפוש בתוצאות חיפוש שאינן מומנות. זאת בשונה משיטות אחרות של שיווק אתרי אינטרט שעושות שימוש בקידום אתרים בתשלום. כל הנושא של קידום אתרים מבוסס על האמת הפשוטה שהיא שככל שהאתר מופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש במנועי חיפוש כמו גוגל כך כמות הכניסות אליו גדולה יותר. אתרים כמובן מרוויחים בדרכים ישירות או עקיפות מנפח תנועה גדול ועל כן הנושא של קידום אתרים הוא קריטי כמעט לכל אתר שרוצה להצליח.

קידום אתרים הוא על פי רוב ממוקד בסוג מסוים של חיפוש או קבוצה של חיפושים כמה שיותר רווחים. טכניקות של קידום אתרים מנסות להתחקות אחר הדרך שבה פועלים האלגוריתמים של מנועי חיפוש ולהתאים את האתר לדרישות שלהם בכדי לקבל דירוג גבוה.

אחד התנאים הבסיסיים לקידום אתרים הוא כיום כתיבת האתר בשפת התכנות HTML שכן מנועי החיפוש כמעט ואינם מסוגלים לקרוא שפות אחרות כמו פלאש. אחד הכלים החשובים שיותר לקידום אתרים הוא יצירת לינקים נכנסים אל האתר שכן על פי שיטת פייג'ראנק (pagerank) של גוגל איכות האתר נקבעת בין היתר (כאשר "בין היתר" כולל כ-200 פרמטרים על פי השמועות).

בשיח המקצועי נהוג להבחין בין שיטות של קידום אתרים שהן "כובע לבן" (וייט-הט – white hat) שנחשבות לשיטות לגיטימיות של קידום אתרים מול שיטות "כובע שחור" (בלאק-הט – black hat) שאינן נחשבות ללגיטימיות ופוגעות באיכות של תוצאות החיפוש במנועי חיפוש.

כאמור, אך על פי שיש כמה שיטות עיקריות של קידום אתרים, מנועי החיפוש ובעיקר גוגל (מנוע החיפוש הרלוונטי ביותר כיום) מדרגים את האתרים בעזרת פרמטרים רבים ואימרה רווחת בתחום האינטרנט בכלל וזה של קידום האתרים היא כי "התוכן הוא המלך" ובאמירה זו מתגלת התפיסה כי לא ניתן לרמות, לפחות לא לאורך זמן, על ידי קידום אתרים מלאכותי וכי בסופו של דבר איכות האתר, מידת הרלוונטיות של התוכן שלו ושביעות הרצון של הגולשים ממנו (שיעורי אחוז הנטישה  – Bounce rate) הם שיקבעו את הדירוג שלו על ידי מנועי החיפוש וכל מה שניתן לעשות על ידי טכניקות של קידום אתרים הוא הנעת התהליך אך לא קביעה של תוצאתו הסופית לאורך זמן.

קידום אתרים – עמוד ראשי

עצות לפרודוקטיביות מאריך פרום

האם להיות עסוק זה להיות פרודוקטיבי? לפי אריך פרום, פוריות אמיתית היא לא לעשות הרבה אלא לממש את מי שאנחנו דרך מה שאנחנו עושים

עוד דברים מעניינים: