סיכומים בספרות

במאגר הסיכומים בספרות שלנו כאן באתר תוכלו למצוא אסופה נרחבת של עמודי סיכום של יצירות ספרותיות שונות הנכללות בתוכנית הלימודים בתיכונים לקראת בחינת הבגרות בתנ"ך. מאגר הסיכומים מחולק לנושאים וז'אנרים ספרותיים שונים ובכל עמוד סיכום תוכלו למצוא קישורים לסיכומים של יצירות ספרותיות שונות וניתוח של היבטים שונים בהן. מאגר הסיכומים בספרות הינו חלק אספות הסיכומים לתיכון ולבגרות  של אתר טקסטולוגיה. כמו כן תוכלו לפנות לעמוד הראשי של סיכומים בספרות לבגרות על מנת לחזות בנושאים העיקריים הנכללים במאגר. להלן תמצאו פירוט אודות הנושאים המרכזיים של מאגר הסיכומים בספרות שלנו. כמו כן תוכלו למצוא כאן רשימה מלאה של כל הסיכומים בספרות הנכללים במאגר של האתר.

לסיכומים מעודכנים: סיכומים מעודכנים לבגרות בספרות חורף \ קיץ 2023 תשפ"ג.

נושאים בספרות

הסיכומים בספרות כוללים את פרק השירה שכולל שירים מתקופות שונות ובהם שירת ימי הביניים שם תמצאו סיכומי שירים של משוררים כמו אבן גבירול, יהודה הלוי ועוד וכן פרק של שירת ביאליק הכולל ניתוח וסיכום של כמה משיריו המפורסמים ביותר של המשורר הלאומי. פרק השירה כולל שירים מהמחצית הראשונה של המאה העשרים כמו למשל שיריה של רחל או לאה גולדברג. החלק של שירים מהמחצית השנייה של המאה ה-20 כולל יצירות של משוררים כמו יהודה עמיחי או ארז ביטון.

פרק הסיפור הקצר כולל את מאפייני הסיפור הקצר וסיכומים של סיפורים קצרים עבריים מתקופות שונות וכן של סיפורים קצרים מתורגמים.

כמו כן תמצאו באסופת הסיכומים לבגרות גם סיכום וניתוח של ספרים כמוהתפסן בשדה השיפון של סלינג'ר, קאטרינה של אהרון אפלפלד, קופסה שחורה של עמוס עוז או הזקן והים של ארנסט המינגווי.

בנוסף תמצאו סיכומים של מחזות כמו אנטיגונה  או אדיפוס המלך של סופוקלס או חפץ של חנוך לוין.

בעבור כל אחד מיצירות הנכללות במאגר הסיכומים תוכלו למצוא עמודים המכסים את האופן שבו יש להכיר את היצירות האלו על פי חומר הלימוד בספרות (אמצעים אמנותיים, דרכי עיצוב, ניתוח דמויות, מבני עלילה וכיוצא בזה) ובמקרים של יצירות ספרות ארוכות גם תקצירים.

חשוב מאוד להזכיר כמו תמיד בכל הנוגע לסיכומים באתר כי סיכום אינו תחליף להכרות עם החומר, בוודאי לא כאשר מדובר בחומר מהתחום של ספרות. סיכומים אמורים לסייע לכם לערוך חזרה למבחן ולהפנים את נושאי הלימוד אך הם אינם מהווים חלופה ללמידה של החומר עצמו ולהכרות עם היצירות.

עוד דברים מעניינים: