מבוא לפרסום: פרסום לילדים

הסיכום להלן הוא חלק ממאגר הסיכומים בנושא יסודות הפרסום – מבוא לפרסום.

הטענה העיקרית בנוגע לפרסום לילדים היא שאתה בעצם מפרסם לקהל שמבחינה קוגניטיבית, אין לו את היכולת לעכל באופן מלא את המסרים, משל הדבר לחתימת חוזה כלכלי מסובך לאדם שאינו יודע קרוא וכתוב. כי מחקרים מראים שילדים עד גיל 12 לא מבינים באופן מלא את תפקיד הפרסומת, כלומר הם לא מבינים שפרסום זה תוכן ממומן ע"י מפרסם שרוצה להרוויח. לכן הביקורות אומרות שצריך למנוע פרסומות לילדים למנוע מילדים להיחשף לפרסומות.

הטענות שכנגד אומרות שהממצאים המחקריים, אכן נכונים, אבל יש גם לא מעט מחקרים אחרים שמראים כי דווקא ילדים קטנים הם לפעמים מאד ביקורתיים כלפי פרסומות. למשל סקר מצא שרק 11 אחוז מהילדים סברו שמטרת הפרסום היא לתת אינפורמציה. ויש עוד לא מעט סקרים הממחישים ומדגישים את הביקורתיות בגישתם של ילדים כלפי פרסומות. זאת ועוד, הרי אנו חיים בעולם בו הפרסומות לא ייעלמו ביום אחד משמע שבמידה ותמנע מילדים עד גיל מסוים לצפות בפרסומות, בשלב מסוים הילד כן יפתח הטלוויזיה ויתקל בפרסומות לראשונה וכך תהייה טראומתית, לכן דווקא חשיפה הדרגתית היא דווקא תגרום להם להתמודד עם פרסומות בצורה טובה יותר. מרבית ההורים נוהגים לדבר עם הילדים על פרסומות ובכך ההורים יכולים בהחלט למתן את המפגש של הילד עם הפרסומת.

צריך לזכור שיש פרסומות חיוביות לילדים כמו "עצור בטרם תעבור". ולכן זוהי בעיה.

יש הטוענים שאולי כדאי למנוע מילדים חשיפה לפרסומות מסוימות עם מין ואלימות (שוק אדברטייזינג- פרסום שמטרתו הוא להמם ע"י יצירת באז).

ללמוד טוב יותר:

לקבל השראה:

להפעיל את הראש:

להשתפר: