קרטה: סיכום

הקרטה-דו הפך בינלאומי בהיקפו. מהאיים הקטנים של אוקינאווה הוא התפשט לכל חלקי העולם. כל גבר, אישה או ילד יכול ללכת בדרך הקרטה – ודרך אימוני קרטה יכול אדם להשיג את האידיאלים הנשגבים ביותר של יופי וכוח. יופי וכוח אלו הם גם פנימיים וגם חיצוניים, מנטלים ופיזיים.

בתוך הרעש והשינוי המהיר של החברה המודרנית, ניתן למצוא בקרטה-דו שקט נפשי שלעולם לא יעורער. דרך אימוני קרטה רוכש האדם סטואיות ושליטה-עצמית שיכינו אותו לגמרי בכדי להתמודד עם נטלי האחריות הרבים של החיים. אימון קרטה לוקח את חסידיו לאורך הדרך של פיתוח-עצמי. כל תנועה, כל צעד באימון קרטה דורשים מהאדם לקיים מחויבות טוטלית של עצמו. מיקוד וכוח שלמים ואיתנים באימון בקרטה עוזרים לאדם להבין את עצמו מכיוון שהוא נדרש למקם את כל קיומו דרך תנועה פיזית. מכיוון שהעצמי, בכל היבטיו והמורכבויות שבו, חייב להיות מחוייב לגמרי באימוני קרטה, היכולת לחייב את העצמי תגלוש גם לכל ההיבטים של החיים. אימוני קרטה עוזרים לשים סוף לדרך חיים דואלית בה אדם מופרד בהיעדר מחוייבות מהעולם סביבו. מכך נובע שקט נפשי.

החיבור של גוף ונפש בקרטה הוא יפה ורוחני באופן בלתי ניתן לתיאור. זרימת התודעה, כאשר הוא שקועה לגמרי במהלך אימון קטה, מביאה את האדם לכדי מגע מלא עם המהות והליבה של קיומו. האדם מושפל ומרומם בו זמנית בשל ידע זה על עצמו.

לא ניתן לתאר במלואם את כל ההיבטים הרוחניים של קרטה-דו והדרך בה הוא יכול להביא אדם להגשמה-עצמית. אני עסקתי בלימוד הקרטה בניסיון להביא את הקרטה והזן יחד כאחד. זה הינו מאמץ של חיים שלמים, וכזה שלעולם לא יוכל להיות מושלם לגמרי על ידי בן-אדם אחד. אולם העיסוק שלי בקרטה העניק לי הבנה מוגבלת של הדרך להגשמה-עצמית, ואני מקווה להיות מסוגל לחלוק את הניסיון שלי עם אחרים בכל העולם.

מהות הקראטה-דו האוקינאווי

היסטוריה קצרה של קראטה-דו

אומנות הטה

שורי-טה ונאהא-טה

פופולריזציה של קראטה

התמודדות הקומיטה

השפעות שיטת הטורנירים

המלצות ללמידה

II:

מרשם לבריאות

תובנות של אראקקי

השראה מקיאן

התפתחות קומיטה תחת מוטובו

III: מחשבות על מומחיות בקראטה-דו

כללים ברכישת השליטה

הכללים של קראטה-דו מטסוביאשי- ריו

גישות לשימור באימוני קראטה

האתיקה של הדוג'ו

עצות לאימון

IV: פירוש הקטה של קראטה-דו מטסוביאשי-ריו

תנועות בסיסיות

קמאקטה (עמידת היכון)

טאצ'יקטה (עמידות)

סמקטה (טכניקות תקיפה)

אוקקטה (טכניקות חסימה)

קריקטה (טכניקות בעיטה)

תנועות ביניים

V: תנועות רצף של 18 הקטות

VI: על קומיטה (לחימה)

VII: קובוג'וטסו (אומנות כלי נשק עתיקים)

מה ההבדל בין סימפתיה ואמפתיה?

האם זו "אמפתיה" או "סימפתיה" שאתם מביעים? בעוד שרוב האנשים נוטים להחליף ולבלבל במשמעות המילים, ההבדל במנגנון הרגשי שלהן חשוב. אמפתיה, היכולת להרגיש בפועל את

יהדות ותרבות המחלוקת

האם האמונה של היהדות באמת אחת היא האמונה שכדי להגיע אליה צריך לעמת בין אמיתות מנוגדות? על תרבות של מחלוקת מאברהם אבינו עד חכמי ימינו

עוד דברים מעניינים: