רחוב העצב החד-סיטרי – אלכסנדר פן

שיר בלא חריזה, בעל משפטים ארוכים (מאוד) למעט הבית הראשון, 7-8 מילים לשורה. האם שיר בלא חריזה מעניק משקל גדול יותר לתוכנו הרעיוני ולא לליריקה המבנית ואלמנט השמע? בהחלט ייתכן. אך נשאלת השאלה האם זהו שיר, כלום לא ניתן לשנות את המבנה הויזואלי ולהפכו לחיבור פרוזה? התשובה היא לא מהדהד. בשיר בלא חריזה (אם אכן זהו שיר הראוי לתואר) עומד כל משפט או זוג משפטים בפני עצמו כחלק שריר ומשפטי יחס וקישור אינם נמצאים. בשיר ללא חריזה עדיין נשמרת החשיבות הגדולה של כל משפט, דבר שלעיתים לא קיים בפרוזה.

השיר הוא שיר שכרות, והדבר מתבהר בהחלט בקריאה של "שיר השיכור" המופיע באותו קובץ, משפטים ודימויים זהים לחלוטין מביאים אותנו למסקנה כי שני השירים מושפעי גילופין הם. בניגוד לרושם הראשוני, אין הבית הראשון הקדמה המכילה בתוכה את משמעות השיר. הבית הראשון הינו נקודת מוצא, אומנם היא מובהרת במידה זו או אחרת בהמשך אך עליה מתווספים אלמנטים רבים נוספים וכל העניין מתפתח הרחק מעבר לשורות העוצמתיות הראשונות.

תסכול ודאי היא מילת מפתח בבואנו לתאר את הלך רוחו של השיכור העוזב את הבאר ובראשו נרקמות מילים. הסיזיפיות של החיים, חוסר התכלית של כל מאמצינו המחזירים אותנו לבסוף לאותה נקודת שפל כאובה. אי ידיעת הדרך, כה ברורה היא נדמית אך טעות אחר טעות הביאתנו למסקנה כי לעולם לא נהיה צודקים, עד כמה שנדמה הדבר קל, להיות שקול ומכוון, לעד אנו כושלים.

ייתכן כי הודבר מתחרט על דברים שלא נאמרו, תאוות ותקוות שנותרו אצורות, אהבה יפה וטהורה כל כך, כה כאובה באוזלת ידה להביע עצמה במלוא כוחה, הכיעור היפיפה של מציאת ההדר בחיי סיאוב הנדמים רחוקים מכל אידיאה, אך עם זאת יימצא בהם יופי נקודתי חסר גבולות, אך כגורל כל יופי, כבול הוא בכבלים טמירים של חיים המתעתעים בנו תמיד.

כנגד כל זה עומד הרצון להקסם מהחיים, לחיות במלוא מובן המילה, להיות "להיות ישני" בדגש על הניגוד ל"להיות אינני" ואין דרך טובה להביע זאת מן הדרך המפורשת והפשוטה ביותר. הרעיון המוכר של סופיותם של החיים המכריח אותנו לחיות, ומה זה לחיות? "כל עוד אני עומס על מחוגי ליבו משא רצונותי וחשקי הנהפכים קודש קודשים" זהו לחיות! עלינו להרגיש משא הזמן ולחציו, אחרת לא נוכל לחיות, וכנגד הזמן המכלה עלינו להתמרד. ייתכן כי רעיון ה"לשכב שלשלום למען המחר" הוא רעיון של אלמוות, של עשייה, או ייתכן כי המשמעות היא התמדה.

"ארור שכאיזה, שנוא שכאיזה ואהוב שכאיזה" להיות, לא משנה מה, פשוט להיות.

מה ההבדל בין סימפתיה ואמפתיה?

האם זו "אמפתיה" או "סימפתיה" שאתם מביעים? בעוד שרוב האנשים נוטים להחליף ולבלבל במשמעות המילים, ההבדל במנגנון הרגשי שלהן חשוב. אמפתיה, היכולת להרגיש בפועל את

סוגי מנהיגות נפוצים

שבעה סוגי מנהיגות נפוצים על פי המחקר בתחומי הסוציולוגיה הארגונית וניהול עסקי.

עוד דברים מעניינים: