משפטי אהבה מהספרות

אוסף של כמה משפטי אהבה מהיפים ביותר שנכתבו בספרות העולמית והעברית.

"באמת, אינך יודעת שיש נשמות שמתייסרות בלא הרף? הן זקוקות לחלום ולפעולה לסירוגין, לתשוקות הטהורות ביותר ולתענוגים הסוערים ביותר, לכן הן מפקירות עצמן לשיגיונות שונים ומשונים, למעשי טירוף".  (גוסטב פלובר, מאדאם בובארי)

"ידידים לא נהיה, זאת את יודעת בעצמך. אבל אם נהיה המאושרים שבבני האדם או האומללים שבהם – זה נתון בידייך. הלא רק דבר אחד אני מבקש- את הרשות לקוות, להתייסר, כמו עכשיו. אבל אם גם זה לא אפשרי, צווי עלי להעלם, ואני אעלם. לא תראי אותי עוד אם השהייה במחיצתי מכבידה עלייך" (טולסטוי, אנה קרנינה)

אבל יהיה גורלנו מה שיהיה, בהווה ובעתיד- אנחנו יצרנו אותו ולא נתלונן עליו… אבל הם לא, הם רוצים ללמדנו איך לחיות. והרי אין להם אפילו מושג מהו האושר, הם אינם יודעים שבלי האהבה הזאת אין לנו לא אושר ולא אסון – אין לנו חיים".(טולסטוי, אנה קרנינה)

מי משוגע יותר? המטורפת, או השוטה שאוהב את המטורפת?" (סלמן רושדי, פסוקי השטן)

"כל הגברים מטומטמים וכל הנשים פסיכוטיות" (קורט וונגוט, רעידת זמן)

"לדעת השפויים אין האהבה טעם החיים, אלא רווח שולי שמפיקים מהם" (רומן גארי, עפיפונים)

"יכול אדם להיות מאוהב בכמה נפשות בעת אחת, מתוך מידה שווה של כאב ובלי לבגוד באחת מהן… רבים חדרי הלב מחדרי מלון זונות" (גבריאל גרסיה מארקס, אהבה בימי הכולרה)

"אינני מכיר דבר המדרדר את מוחו של הגבר מפסגות המחשבה יותר מליטופיה של אישה" (אוגוסטינוס)

"הבדידות מולידה את המקורי, את היופי הנועז, המצמרר, את הפיוט. אך גם את המופקר מולידה הבדידות, את הסוטה, האבסורדי והאסור" (תומאס מאן, מוות בונציה)

"מה שלא יעשה השכל יעשה הזמן. יפה כח הזמן מכוח השכל ואפילו מכוח הדמיון" (ש"י עגנון, שירה)

"אני רוצה שליבי יתפעם כשאפגוש אותך בעוד חמש או עשר שנים. אבל אם תשוב הביתה ערב-ערב לא יפעם הלב אלא רק הפעמון" (רומן גארי)

"הדרך הטובה ביותר לשכוח מישהו היא, לעיתים, להפגש עימו שוב" (רומן גארי)