אלגוריתם החיפוש של גוגל – איך הוא עובד

אלגוריתם החיפוש של גוגל הוא לא פחות מהאלוהים החדש של הרשת. האלגוריתם הזה הוא מה שיקבע היכן ימוקם האתר שלכם בתוצאות מנועי חיפוש ועל כן הוא כמובן המושא העיקרי של כל מה שקרוי קידום אתרים במנועי חיפוש. אין איש בתחום של קידום אתרים במנועי חיפוש יודע לבטח בדיוק איך פועל אלגוריתם החיפוש של גוגל ועל אילו פרמטרים ובאיזה יחס הוא מסתמך, אך עם זאת התחום של קידום אתרים במנועי חיפוש כבר הצליח לפענח לפחות חלק ממה שמשפיע אל תוצאות הדירוג של אתרים במנוע החיפוש של גוגל ועל בהחלט יש מה לעשות בכדי לקדם אתר במנוע החיפוש של גוגל.

אחד הגורמים המשפיעים ביותר על קידום אתרים במנועי חיפוש הוא דווקא משהו שאינו בדיוק בשליטתו של בעלי האתר והוא ותק האתר. ככל שאתר ותיק יותר כך הוא יופיע גבוה יותר בדירוג תוצאות החיפוש וכאן כנראה שהדרך הטובה ביותר לבצע קידום אתרים במנועי חיפוש היא פשוט להעלות את האתר ולהמתין עד שהוא יצבור קצת פז"ם.

מרכיב נוסף של קידום אתרים במנועי חיפוש הוא בהחלט בידיו של מפעיל האתר מכיוון שתדירות עדכון האתר והוספת תוכן אליו הם גורם משפיע ביותר של קידום אתרים במנועי חיפוש. כמו כן תדירות שינוי הקישורים בעמוד בהחלט יכולה לסייע בהשגת התכלית של קידום אתרים במנועי חיפוש. התוכן של אתר אינטרנט חייב כמובן להיות רלוונטי בכדי להשיג קידום אתרים במנועי חיפוש, ולא רק התוכן הגלוי שלו אלא גם התוכן הסמוי כמו הקוד ובעיקר תגיות המטא של האתר שעליהן תוכלו למצוא הסבר כאן.

נושא נוסף חשוב בתחום של קידום אתרים במנועי חיפוש הוא התנהגות הגולשים וכמות הבחירות בתוצאות החיפוש המובילה לאתר וכן הדרך שבה הגולשים מתנהגים בתוך האתר. ככל שגולשים רבים יותר נשארים באתר ומשוטטים בו כך עולה הדירוג של התוכן בגוגל וכך אנו רואים כי התחום של קידום אתרים במנועי חיפוש תלוי לא רק בהופעה החיצונית של האתר במנוע החיפוש אלא גם בתוכן האתר ומידת השימושיות והרלוונטיות שלו לגולש. ישנם מרכיבים נוספים המתקשרים אל התחום של קידום אתרים במנועי חיפוש שעליהם נפרט במאמרים נפרדים במדריך קידום אתרים זה.

עמוד ראשי: קידום אתרים

עוד דברים מעניינים: