סיכום מאמר – "עיתונות בעידן הדיגיטלי" / כריסטופר הרפר

תקשורת: טכנולוגיה, חברה, תרבות – סיכומים:

סיכום מאמר – "עיתונות בעידן הדיגיטלי"  / כריסטופר הרפר

מתוך: תקשורת: טכנולוגיה, חברה, תרבות – סיכומים

הסיכומים עוזרים לכם? אנא שקלו לתת תרומה קטנה בתמורה… אפשר גם לעשות לייק!

המאמר "עיתונות בעידן הדיגיטלי" של הרפר דן במקומו של האינטרנט בתחום העיתונות ובאפשרויות החדשות שהוא מציע לקהל. עיתונות האינטרנט עומדת לשנות באופן דרמטי את תפקיד הכתב והעורך. איך?

הוא נותן הרבה יותר כוח בידי המשתמש.    /   העיתונות הזו מציעה מגוון רחב של מידה ושילוב של מדיה שלא קיימים בעיתונות אחרת (אפשר לשלב בקטעי וידאו, אודיו) – יש מגוון דרכים לספר את הסיפור.    /   יש תהליך של דה-מסיפיקציה – כל מי שיש לו אינטרנט, יכול להדפיס לעצמו עיתון משלו.

רוב האנשים באינטרנט משתמשים בו, לצורכי מידע (בניגוד לנאמר במאמר).

כוחה של העיתונות המכוונות נובע מהגורמים הבאים:

שילוב של מולטימדיה (רדיו לדג')   /   זמינות ועדכניות למידע, באופן מיידי   / נגישות שבד"כ אין באמצעי התקשורת.

מה קורה בעידן הזה לתפקיד של שומר הסף ?

שומר הסף לא נעלם, אלא, מתעדכן.   חלק מהקריטריונים שהוא פועל לפיהם, מתבטלים, למשל, כל הנושא של עדכניות (האינטרנט פועל 24 שעות), הנושא של ההרכב (חדשות קשות, רכות וכו').

אך יש קריטריונים שעדיין עדכניים באינטרנט כמו : רלוונטיות לקהל, עוצמת הסיפור, הפתעה, המשכיות.

העיתונות הדיגיטלית עדיין לא פיתחה כללים משלה, היא עדיין לומדת ומעתיקה מהתקשורת המסורתית, אולם יש כבר ניסיונות לספר את הסיפור בדרכים אחרות (לדג' שליחת הנמען ללינקים מסוימים).

באינטרנט יש חיסכון גדול בעלויות ייצור, אין דפוס, אין הפצה, אין נקודות מכירה, וסביר שהאנשים יצטרכו לשלם על התוספות שהם ירצו לקרוא.   יש לחכות ולראות, האם עיתונות האינטרנט, תהפוך להיות גורם דומיננטי שיקבע את סדר היום.   הקהל בקלות יכול לספק את הצרכים במגוון אפשרויות ולעבור תהליך של העצמה.

יחד עם זאת טוען הרפר, כי ישנים קריטריונים מהעיתונות המודפסת שרלוונטיים לאינטרנט, כגון- רלוונטית לקהל, עוצמת הסיפור, המשכיות, הפתעה.   העיתונות המקוונת טרם פיתחה כללים משל עצמה והיא עודנה לומדת ומחקה מן התקשורת המסורתית, אך יש ניצנים לפיהם ניתן לבדל אותה [זמן, בהירות]. יתרה מזו, באינטרנט גלומות אפשרויות חיסכון רבות בעלויות הייצור מאחר ואין מדובר עוד על דפוס, הפצה, נקודות מכירה וכד', ולפיכך ייתכן כי בעתיד אנשים יאלצו לשלם על התוספות שיבקשו לצרוך ולקרוא.  הרפר מוסיף, כי תחזיות מנבאות   שעיתונות האינטרנט תהפוך לדומיננטית ותקבע את סדר היום.

– הוא מציג את האפשרויות הרבות הגלומות ברשת האינטרנט , אשר יכולות להביא לחיזוקו ולהתעצמותו. בכלל זה מדבר על עיתונות מקוונת, אך בהקשר לזילונקה, מדובר על נגישות משתמשים למידע,  והאפשרות של אזרחים פרטיים לקחת חלק בעשייה 'העיתונאית' , ולהפיץ דעתם ועמדתם ברבים באמצעות האינטרנט ובסופו של דבר לקבוע את סדר היום הציבורי ולקדם נושאים מגוונים לדיון ולעשייה בהם.  שניהם קוראים לאקטיביזם חברתי.

הרפר דן בפרמטרים בהם עולה כוחה של עיתונות האינטרנט והשימוש בו, בעוד זילונקה מדגימה את אפשרויות השימוש והמעשים שיכולים להיעשות באמצעותו. שניהם מסכימים על כוחו של האינטרנט ואפשרויותיו של קהל התקשורת לחולל שינוי ולהביא למפנה ע"י השימוש הנבון בו.

ללמוד טוב יותר:

לקבל השראה:

להפעיל את הראש:

להשתפר: