סיכום מאמר – "האינטרנט וכוחות מסיפיקציה / פיליפ נאפולי

תקשורת: טכנולוגיה, חברה, תרבות – סיכומים:

סיכום מאמר – "האינטרנט וכוחות מסיפיקציה  / פיליפ נאפולי

מתוך: תקשורת: טכנולוגיה, חברה, תרבות – סיכומים

הסיכומים עוזרים לכם? אנא שקלו לתת תרומה קטנה בתמורה… אפשר גם לעשות לייק!

המאמר "האינטרנט וכוחות מסיפיקציה" של פיליפ נאפולי מתמקד באפשרות התיאורטית להעצמה מהאינטרנט אשר התבדתה ונהפכה להיות שלילת עוצמה מהאינטרנט.

בתחילת פריחת האינטרנט ציפו כי האינטרנט יאפשר תהליך של דה-מסיפיקציה. בפועל, התברר כי על האינטרנט פועלים כוחות מסיפיקציה פעילים והם יוצרים את המאפיינים הבאים:

1.  המוען הדומיננטי באינטרנט הוא מוען מוסדי (ולא לאנשים פרטיים).

2.  מטרת המוענים באינטרנט, הוא למקסם את הקהל (להגיע למה שיותר קהל).

3.  התוכן הנפוץ באינטרנט, הוא תוכן הפונה לקהל הרחב.

נאפולי טוען, כי ישנם גורמים בתהליך :

הקהל –  התנהגות צרכני התקשורתקהל פסיבי, עצלן, מעדיף לקרוא את התכנים במקום לחפש, ולכן הוא מעדיף מוען מוכר, שבורר עבורו את התכנים ומספק לו בפורמט קבוע.   תכנים פופולאריים: התוכן עובר שינוי בהתאם וכדי לפנות לקהל גדול יותר, התוכן נהיה פשטני יותר ורדוד יותר. התוכן באינטרנט, מנסה לשכתב את הציפייה מהטלוויזיה ובגלל זה מקימים ערוצים על תכנים מוכרים באינטרנט (לדג' – "ארץ נהדרת").   עקרון המסה הקריטית: שאיפת יצרני מדיום חדש היא ליצור חשיפה גבוהה בזמן מועט ולכן משתמשים בתכנים מוכרים-  ישנה טכנולוגיה שמשלבת אינטרנט וטלוויזיה ולמעשה האינטרנט הופך להיות מוצר משלים לטלוויזיה.

— גלגל חוזר, התוכן שמושך קהל הוא התוכן המושקע ולכן הוא ימשיך למשוך קהל על חשבון הדה-מסיפיקציה.

גורמים כלכליים – תקשורת היא סחורה שאינה מתכלה ולכן אפשר להפיץ אותה עוד ועוד, וככל שמגיעים לקהל גדול יותר, כך חוסכים בעלויות ומרווחים יותר. באינטרנט פועלים בעיקר גורמים מוסדיים בעלי נטייה לשמרנות. המוענים מעוניינים להפיץ סחורה שכבר הוכיחה את עצמה בערוצים אחרים, אז ß משכפלים את הטלוויזיה, עיתונות כתובה, אך לא משהו חדש. בנוסף המפרסמים, מעדיפים תמיד אתרים גדולים מאשר אתרים ממוקדים.

גורמים מוסדיים 1. ארגוני התקשרות הקיימים שחששו מהתחרות עם האינטרנט, משתלטים על האינטרנט, מקימים בו אתרים המשכפלים את התכנים המסורתיים, כדי להרוויח פעמיים.    2. שיטת רייטינג, אמצעי תקשורת בישראל נשפטים עפ"י כמות הקהל. מפרסמים רגילים לפרסם לפי אחוז רייטינג ובכך לאתרים הפונים לקהל גדול יש יתרון גדול.    3. המוסדות הפוליטיים- הממשלה, המפקחים והמחוקקים, אינם יודעים כיצד להתייחס לאינטרנט ומעדיפים להכניס אותו בתוך המודלים הקיימים (התקשורת המסורתית), אינם נותנים אוטונומיה מלאה. חוקים.

לסיכוםעתידו של האינטרנט הוא הטלוויזיה.  -אין באינטרנט שום חידוש, הוא בסה"כ מוצר משלים לטלוויזיה. יוצר אשליה לדה-מסיפיקציה להעצמה, אך אין בכל שום דבר חדש.  לא שולל יכולת  האינטרנט לגבש קהילות חדשות, אך מפקפק ביכולתו לבטא מהפכה ברוח הדה-מאסיפיקציה.  3 הגורמים יימשכו את האינטרנט לכיוון מאסיפיקציה.

ללמוד טוב יותר:

לקבל השראה:

להפעיל את הראש:

להשתפר: